کد خبر: ۴۰۱۴۸۰
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
0
کارگران ساختمانی معمولاً از کفش های ایمنی بازدارنده استفاده می‌کنند که کاملاً مناسب محیط کار این افراد هست. کفش های بازدارنده از پای کارگر محافظت کرده و از خطرات برخورد اجسام به پا و سایر آسیب های محیطی جلوگیری می‌کند. جنس این کفش مقاوم و ترکیبی از فناوری های نو هست که در برابر برش، لغزش، آتش سوزی، ضربه و ... مقاوم است.

کفش ایمنی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و ایمنی کارگران است تا از احتمال بروز خطرات جسمی جلوگیری کند. این خطرات می‌تواند شامل مواردی همچون آسیب های جسمی، حرارتی، الکترونیکی و شیمیایی باشد. هنگام خرید کفش ایمنی باید به نکات بسیاری توجه کنید تا مناسب ترین کفش را برای کارکنان خود تهیه کنید. ویژگی هر یک از کفش های ایمنی ارک با توجه به محیط کار متفاوت است تا بتواند شما را از خطرات آن محیط دور کند.

images_1693720806_64f420e683434.jpg

انواع کفش ایمنی کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی معمولاً از کفش های ایمنی بازدارنده استفاده می‌کنند که کاملاً مناسب محیط کار این افراد هست. کفش های بازدارنده از پای کارگر محافظت کرده و از خطرات برخورد اجسام به پا و سایر آسیب های محیطی جلوگیری می‌کند. جنس این کفش مقاوم و ترکیبی از فناوری های نو هست که در برابر برش، لغزش، آتش سوزی، ضربه و ... مقاوم است. کفش ایمنی کارگران انواع مختلفی دارند که شما با توجه به محیطی که در آن کار می‌کنید باید اقدام به خریداری کفش کنید.

  • کفش ایمنی ارک با بند تنظیم
  • کفش با قلاب
  • کفش ایمنی بدون قلاب
  • کفش ضد برق
  • کفش محافظتی ضد آب
  • کفش ایمنی ارک ضد لغزش
  • کفش ضد حرارتی
  • کفش ایمنی با بند زنجیری
  • کفش ضد سایش

اگر به نام هر یک از کفش های ایمنی نامبرده شده در بخش بالا توجه کنید متوجه قابلیت و کاربرد آن در محیط کار خواهید شد.

چرا باید از کفش ایمنی مخصوص در محیط کار استفاده کنیم؟

در محیط کار خطرات بسیاری سلامت کارکنان را تهدید می‌کند. به همین دلیل محافظت از اعضای بدن حائز اهمیت بسیاری است. علاوه بر افزایش ایمنی و سلامت کارگران دلایل دیگری وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

  • افزایش کارایی و فعالیت کارکنان: پوشیدن یک کفش راحت که در عین حال از سلامت شما در برابر خطراتی همچون لغزنده بودن زمین، برق گرفتگی و ... می‌تواند به عملکرد بهتر شما در کار کمک کند.
  • نیاز های ایمنی: برای رفع نیاز های ایمنی پوشیدن کفش های ایمنی در مشاغلی همچون کار در معادن، ساختمان سازی و ... الزامی است. پوشیدن کفش ایمنی باعث افزایش امنیت کارگران شده و آن ها با خیالی آسوده تر می‌توانند به انجام کار ها بپردازند.
  • رعایت قوانین: طبق قوانین کار در کشور، کارفرماها موظف اند تا ایمنی لازم را برای کارکنان خود ایجاد کنند. با رعایت قوانین ایمنی شما شاهد کاهش چشمگیر حوادث احتمالی در محیط کار خواهید بود.
  • محافظت از پای کارکنان: اصلی ترین دلیل پوشیدن کفش ایمنی محافظت از این عضو در برابر صدمات احتمالی است.

استفاده از کفش ایمنی در چه مشاغلی ضروری است؟

برخی از مشاغل هستند که پا نقش اساسی در آن دارد که موجب افزایش آسیب های احتمالی به این عضو می‌شود. به طور کلی سه دسته از مشاغل هستند که استفاده از کفش ایمنی در ضرورت های کاری شان قرار دارد. این مشاغل شامل کارگران صنعتی، کارگران ساخت و ساز و خدماتی می‌شود. هر یک از این گروه های شغلی دارای محیطی پر خطرند که برای حفظ سلامت و ایمنی از کفش ایمنی ارک استفاده کنید.

نپوشیدن کفش های ایمنی چه عواقبی را به دنبال دارد؟

اصلی ترین آسیبی که با نپوشیدن کفش ایمنی به خود وارد می‌کنید، صدمات جسمی پی در پی است. گاهی آسیب جسمی که به بدن شما وارد شده غیر قابل جبران بوده و می‌تواند هزینه های هنگفتی را به وجود آورد. همچنین تأثیرات منفی را بر روی عملکرد کار کارگران نیز خواهد گذاشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: