April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۵۷۱
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر، سامانه هوشمند پلاک‌خوانی خودرو را طراحی کرده‌ایم.

طراحی سامانه هوشمند تشخیص پلاک خودرو به صورت خودکار

محمدمهدی ابراهیمی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به سامانه کنترل خودکار تردد خودرو گفت: نرم‌افزار مدیریت پارکینگ عمومی طراحی شده شرکت ما به عنوان یکی از جامع‌ترین و به روزترین نرم‌افزار‌های ویژه مدیریت پارکینگ در کشور است که علاوه بر سهولت در استفاده، با قابلیت مقایسه خودکار خودرو هنگام ورود و خروج از پارکینگ، امنیت خودرو‌ها را به خوبی تامین می‌کند.

او گفت: این سامانه می‌تواند احراز هویت را توسط پلاک خوانی خودکار، کارت بارکددار، کارت RFID، آنتن برد بلند و یا ترکیبی از آن‌ها را انجام دهد.

او با اشاره به تایید هویت با کارت بارکددار و یا کارت RFID افزود: هنگام ورود خودرو به پارکینگ عمومی، پس از تحویل کارت بارکددار یا کارت RFID به راننده، پلاک خودرو به طور خودکار خوانده شده و ثبت می‌شود که هنگام خروج خودرو از پارکینگ، علاوه بر بررسی تصاویر توسط اپراتور، پلاک نیز به طور خودکار مقایسه می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: شماره پلاک خودرو یکی از مناسب‌ترین اقلام اطلاعاتی جهت احراز هویت خودرو‌ها است. سامانه هوشمند تشخیص پلاک خودرو کاملاً خودکار بوده که می‌تواند به تنهایی در امور ورود و خروج نظارت و مدیریت کند. این سامانه ابتدا توسط دوربین‌های مخصوص، تصویری از خودروی عبوری را اخذ و سپس با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته شماره پلاک خودرو را استخراج می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: در صورت شناسایی خودروی مجاز، چراغ سبز و در صورت مشاهده خودروی غیر مجاز چراغ قرمز دستگاه روشن خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: