April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۷۴۰
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
امکان پیش خرید کتاب زندگینامه ایلان ماسک که قرار است ۴ روز دیگر منتشر شود در سایت آمازون فراهم شده و این کتاب در حال حاضر پرفروش‌ترین کتاب آمازون است.

«ایلان ماسک» در بین پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

به نقل از آسوشیتدپرس، والتر آیزاکسون، نویسنده و تاریخ‌نگار سرشناسی که بیوگرافی برخی از قدرتمندترین چهره‌های تاریخ، از استیو جابز تا آلبرت اینشتین را نوشته، به زودی کتاب خود درباره ایلان ماسک را منتشر خواهد کرد.

این کتاب زندگینامه‌ای که عنوانش هم «ایلان ماسک» است، قرار است ۴ روز دیگر منتشر شود و در حالی که امکان پیش خرید آن در آمازون فراهم شده، در حال حاضر به پرفروش‌ترین کتاب آمازون بدل شده است.

برای خلق این کتاب آیزاکسون این کارآفرین میلیاردر را به مدت دو سال، از طریق کارخانه‌های اسپیس ایکس و تسلا و حضور در جلسات هیات مدیره دنبال کرد و در همان حال ساعت‌ها برای مصاحبه با او، خانواده، دوستان، همکاران و مخالفانش وقت گذاشت. هدایت جهان به عصر وسایل نقلیه الکتریکی، اکتشافات فضایی خصوصی و هوش مصنوعی و تصاحب توییتر که اکنون با نام X خوانده می‌شود، از جمله کار‌هایی است که ماسک در حین همین ۲ سال انجام داده است.

همان‌طور که آیزاکسون در مصاحبه‌های متعددی که قبل از انتشار کتابش در آن شرکت کرده گفته است، به دوران کودکی ماسک در بسیاری از کتاب‌ها پرداخته شده و روشن است که ماسک در آفریقای جنوبی بزرگ شد، به طور مداوم از بچه‌های قلدر کتک می‌خورد و در خانه پدری که از نظر عاطفی آزاردهنده بود زندگی می‌گرد. در حالی که او بزرگتر می‌شد، زخم‌های ناشی از تربیت پر فراز و نشیب او در روحش باقی ماند و شاید همین تجربیات بود که او را به ریسک‌های دیوانه‌وار و حس حماسی ماموریت داشتن، کشانده باشد.

آیزاکسون اوایل این ماه در صحبت با یک خبرنگار حوزه فن‌آوری گفت: ما کتاب را با این کودکی سخت شگفت‌انگیز در آفریقای جنوبی با پدری شروع می‌کنیم که «دارث ویدر» است و هنوز زنده است، اما هر روز ایلان را تعقیب می‌کند؛ و ایلان جالب‌ترین فرد روی کره زمین در حال حاضر است که جالب‌ترین کار‌ها را انجام می‌دهد و مردم را دیوانه می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین بمب‌های خبری این کتاب افشاگری این امر است که ماسک ادعا کرده حمله هواپیما‌های بدون سرنشین اوکراینی به کشتی‌های روسی را خنثی کرده است. طبق این کتاب، مدیر عامل اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» را نزدیک کریمه خاموش کرد تا حمله اوکراین به ناوگان روسیه را مختل کند. ایزاکسون نوشته است: در حالی که پهپاد‌های پر از مواد منفجره به ناوگان روسیه نزدیک می‌شدند، ارتباط خود را از دست دادند و بدون آنکه بتوانند خسارتی وارد کنند به ساحل رفتند.

کتاب «ایلان ماسک» با قیمت ۳۳ دلار و نسخه الکترونیک آن در کیندل به قیمت ۱۶.۹۹ دلار در سایت آمازون ارائه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: