April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۷۹۰
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
وزارت کشور مغرب اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه شدید در این کشور به ۲۰۱۲ کشته و ۲۰۵۹ زخمی افزایش پیدا کرده است.

افزایش جانباختگان زلزله مغرب به بیش از ۲ هزار نفر

وزارت کشور مغرب بامداد یکشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه شدید روز شنبه در این کشور به ۲۰۱۲ کشته و ۲۰۵۹ زخمی افزایش پیدا کرده است.

سازمان زمین شناسی آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد که زمین‌لرزه مرگبار و بی‌سابقه‌ای به قدرت ۶.۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین در نزدیکی منطقه تفریحی «اوکایمدن» رخ داد. این منطقه در کوه‌های اطلس واقع شده و حدود ۷۵ کیلومتر با شهر مراکش، چهارمین شهر بزرگ کشور مغرب فاصله داشت.

شبکه «الجزیره» به نقل از مدیر مرکز ملی ژئوفیزیک مغرب گزارش داد: «ما متوجه پس لرزه‌هایی در مجاورت کانون زمین‌لرزه شدیم و در حال بررسی فراوانی آن‌ها هستیم. شدت این زمین‌لرزه قابل توجه بود و کارشناسان را غافلگیر کرد، زیرا قبلاً چنین چیزی ثبت نشده بود».

بامداد یکشنبه همچنین بانک جهانی اعلام کرد که حمایت کامل خود را از مغرب در پی این زلزله ارائه کرده و تمرکز آن‌ها در این مرحله حمایت از مردم این کشور برای سپری کردن عواقب این فاجعه است.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمین لرزه شدیدی که مغرب را لرزاند، ۳۰۰هزار نفر را در این کشور و مناطق اطراف آن تحت تأثیر قرار داد.

پادشاه مغرب دستورات جدیدی را برای پشتیبانی از آسیب دیدگان زلزله ویرانگر این کشور صادرکرد.

به گزارش شبکه الجزیره مباشره، دربار پادشاهی مغرب روز شنبه دستورات فوری برای حمایت و مراقبت از تمام خانواده‌هایی که در زلزله ویرانگر این کشور خانه‌های خود را از دست دادند و نیز تامین نیاز‌ها اساسی و اولیه آنان صادرکرد.

بر اساس بیانیه دربار پادشاهی، محمد ششم پادشاه مغرب به دولت این کشور دستور داد طرح‌ها و برنامه‌های فوری برای بازسازی خانه‌های ویران شده ناشی از زلزله شدید در سریع‌ترین زمان ممکن تنظیم و اجرا کند.

بر اساس بیانیه دربار پادشاهی مغرب، محمد ششم در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌ها بر فراز تمام ساختمان‌های دولتی به حالت نیمه برافراشته در آمدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: