کد خبر: ۴۰۱۹۱۵
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
رئیس پژوهشگاه رویان گفت: بزرگترین ظرفیت سلول‌های بنیادی در سطح خاورمیانه در ایران ایجاد شده است.

انجام بیش از ۳۰ پیوند سلول‌های بنیادی در زمینه درمان سرطان خون

حسین ضرابی، رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در زمینه ذخیره سازی سلول‌های بنیادی و خون بند ناف اقدامات خوبی در کشور انجام شده است؛ به طوری که بزرگترین ظرفیت سلول‌های بنیادی را در سطح خاورمیانه ایران در اختیار دارد.

او گفت: سلول‌های بنیادی خونساز در درمان بیماری‌های خونی کاربرد دارند و به همین دلیل هر چقدر ذخیره سلول‌های بنیادی را در ایران افزایش دهیم، شانس پیدا کردن نمونه مناسب برای پیوند افزایش پیدا خواهد کرد و بیماران تحت عمل جراحی پیوند قرار می‌گیرند.

ضرابی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه رویان راه اندازی پالایشگاه محصولات زایمان است و استفاده از سلول‌های زایمان برای استفاده بند ناف و مایع جنینی از محصولات پالایشگاه محصولات زایمان است.

رئیس پژوهشگاه رویان بیان کرد: در حال حاضر پالایشگاه محصولات زایمان شروع به کار کرده است، اما تولید قسمت عمده محصولاتش در پارک علم و فناوری به زودی راه اندازی می‌شود.

ضرابی ادامه داد: به ازای هر نمونه خون بند ناف وارداتی، حدود ۳۵۰۰۰ دلار هزینه خواهد شد. با انجام این تعداد پیوند و با ساخت پالایشگاه محصولات زایمان، صرفه جویی یک میلیون دلاری به همراه داشته است. در حال حاضر بیش از ۳۰ پیوند سلول‌های بنیادی در زمینه درمان بیماری سرطان خون در کشور انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: