کد خبر: ۴۰۱۹۳۳
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
اخیرا یک گوی طلایی در ته اقیانوس پیدا شده که دانشمندان را دچار سردرگمی کرده است.

کشف یک گوی طلایی مرموز در اعماق اقیانوس

دانشمندان در تاریخ ۳۰ آگوست در حال کاوش بستر دریای خلیج آلاسکا به وسیله یک وسیله نقلیه از راه دور، یک گوی طلایی را پیدا کردند. قطر این شی عجیب حدود چهار اینچ است و رنگ آن طلایی مایل به قهوه‌ای است. حتی پس از بیرون آوردن گوی طلایی به سطح، دانشمندان هنوز نمی‌دانند این گوی چیست.

یکی از محققان در پخش زنده ۳۰ آگوست گفت: "نمی دانم از آن چه بگویم. " یکی دیگر حدس می‌زند: "قطعاً یک حفره قدیمی بزرگ در آن وجود دارد، بنابراین چیزی یا سعی کرد وارد شود یا سعی کرد از آن خارج شود. " "فقط امیدوارم وقتی آن را تکان می‌دهیم، چیزی تصمیم نگیرد بیرون بیاید، مثل شروع یک فیلم ترسناک است. "

او در ادامه گفت: "ذهن ما به دلیل بافت به سمت تخم مرغ می‌رود. به نظر می‌رسد گوشتی است و آناتومی واضحی ندارد. سوراخی در آن وجود دارد که نشان می‌دهد چیزی داخل یا خارج شده‌است. اما شبیه هیچ تخم مرغی نیست. " کری هاول، بوم‌شناس اعماق دریا از دانشگاه پلیموث در بریتانیا گفت: من تا به حال چنین چیزی ندیده‌ام. " "اگر یک تخم مرغ است، سوال واقعا جالب این است که تخم چه موجودی است؟

تخم طلایی عجیب


محققان با استفاده از یک بازوی روباتیک، قبل از جمع آوری آن از طریق مکش برای مطالعه بیشتر، به آرامی جسم را تکان دادند و تشخیص دادند که کاملاً نرم است. بزودی تجزیه و تحلیل DNA برای شناسایی ارگانیسم ایجاد کننده آن انجام خواهد شد؛ بنابراین اگر جسم یک تخم مرغ باشد، چیزی غیرعادی در مورد آن وجود دارد؛ که واقعاً شگفت‌انگیز است: هر چه که باشد، گوی چیز جدیدی برای گفتن به ما در مورد اعماق اقیانوس و حیات متنوعی که در آن رشد می‌کند دارد.

اتفاقات زیادی در اعماق اقیانوس‌های رخ می‌دهد که ما هنوز آن‌ها را درک نکرده‌ایم. فشار‌های خرد و دمای انجماد تنها دو عاملی هستند که بشر را از کاوش گسترده باز داشته اند. با این حال، با وسایل نقلیه از راه دور، اقیانوس به تدریج اسرار خود را فاش می‌کند. از جمله چگونگی تولید مثل گونه‌های مرموز اعماق اقیانوس.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: