April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۹۴۲
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
بنیاد کرامت رضوی با برپایی ۶ موکب در اطراف حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با ظرفیت اسکان ۱۰هزار نفر در قالب طرح «دارالکرامه» به زائران امام رئوف خدمت رسانی می کند.

اسکان شبانه ۱۰ هزار زائر امام رئوف

جعفر رئیسیان‌زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره طرح دارالکرامه گفت: با فرارسیدن ایام سوگواری دهه آخر صفر و پیش‌بینی ورود حجم عظیم زائران به مشهدالرضا (ع)، دارالکرامه رضوی برای چهارمین سال اقدام به ساماندهی ظرفیت اسکان و اقامت برای آن دسته از زائرانی کرده که در روز‌های تشرف، محلی را برای اقامت شبانه پیدا نکرده‌اند. همچون ایام اربعین که زائران خود را به کربلای معلی می‌رسانند و به کرامت موکب‎داران عراقی برای اطعام و اسکان امیدوارند، همه‌ساله در مشهدالرضا (ع) هم زائرانی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که برنامه چندروزه برای سفر به شهر امام هشتم دارند، اما پیش‌بینی خاصی برای اسکان خانواده خود نکرده‌اند.

او افزود: برای مدیریت این شرایط، گروهی از ۴۰ خادمیار رضوی تشکیل شده که در نقاط مختلف از جمله پارک‌ها و خیابان‌های اطراف حرم گشت‌زنی دارند و زائرانی که در فضای آزاد چادر زده یا داخل خودرو‌ها خوابیده‌اند را به موکب‌های اسکان هدایت می‌کنند.

راه اندازی ۶ موکب با ۱۰ هزار ظرفیت اسکان

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره طرح دارالکرامه ادامه داد: شش موکب محوری به‌عنوان دارالکرامه رضوی به زائران دهه آخر صفر امسال خدمت‌رسانی می‌کنند و در مجموع بیش از ۱۰ هزار ظرفیت اسکان مفروش و مسقف براساس سرانه استاندارد اسکان برای پذیرایی از عاشقان امام هشتم (ع) آماده شده است.

رئیسیان زاده بیان کرد: فضای اقامتی بیشتر حالت اسکان اضطراری دارد، اما خدمات مختلفی از پذیرایی در نوبت صبحانه، ناهار و شام گرفته تا اجرای طرح‌های فرهنگی، میز‌های مشاوره و غرفه‌های بازی کودک تدارک دیده شده که در موکب‌ها اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: ظرفیت پذیرایی موکب‌ها به‌تدریج کامل‌تر می‌شود و با اعلام آمادگی کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها، خدمات متنوع‌تری طراحی و ارائه خواهد شد. به‌طور مثال بوشهری‌ها پای کار آمده‌اند و ماشین‌های لباسشویی و اتوبخار‌هایی برای تنظیف لباس زائران در موکب‌ها مستقر کرده‌اند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره طرح دارالکرامه تاکید کرد: حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده مسئول اسکان دهه آخر صفر حوزه علمیه خراسان هم از آمادگی مدارس علمیه جهت استقبال و اسکان زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

رئیسیان زاده با اشاره به اسقرار ستاد اسکان دهه آخر صفر حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سیادت مشهد اظهار کرد: اکثر مدارس علمیه مشهد مقدس آماده پذیرایی از زائران امام رئوف هستند.

او افزود: مدارس علمیه تربت حیدریه، سبزوار، تربت جام، سرخس، فریمان، چناران، قوچان، نیشابور در مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس نیز آماده خدمت رسانی به زائران می‌باشند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره طرح دارالکرامه ادامه داد: متقاضیان اسکان می‌توانند برای هماهنگی با شماره‌های ۰۵۱۳۲۲۱۹۵۲۰ و ۰۵۱۳۲۲۲۸۵۲۰ در ارتباط باشند. همچنین مجاورانی که فضای مناسب برای اسکان زائران دارند می‌توانند جهت هماهنگی اسکان با شماره تماس ۳۲۰۰۸۶۶۸ و شرکت در طرح خادم الرضا علیه السلام هداه الطریق تماس بگیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: