کد خبر: ۴۰۱۹۹۴
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
یک مرد در فرانسه به اتهام آتش زدن سفارت ایران در پاریس دستگیر شد.

فرانسه مردی را به دلیل آتش سوزی در سفارت ایران دستگیر کرد

دولت پاریس مردی را به دلیل آتش سوزی درب سفارت ایران در پاریس دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع نزدیک به این پرونده در این ارتباط گفت که مقامات فرانسوی مردی را به دلیل آتش سوزی آخر هفته در سفارت ایران در پاریس دستگیر کرده اند.

این آتش سوزی بامداد روز شنبه توسط گشت پلیس فرانسه در خارج از کنسولگری تائید شد و به ورودی آن آسیب وارد کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مظنون که مردی متولد ۱۹۶۳ در ایران است، روز یکشنبه دستگیر شد و قرار بود روز سه شنبه برای محاکمه سریع در برابر قاضی حاضر شود.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز حمله به سفارت محکوم کرد. همچنین «آن کلر لژاندر»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت پاریس «به شدت» این اقدام را محکوم کرده است.

این در حالی است که بر اساس کنوانسیون وین، پلیس و نیرو‌های امنیتی فرانسه موظف به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما موفق به دفع این حمله نشده اند.

پس از وقوع این حمله، یک سخنگوی سفارت ایران در فرانسه با اشاره به اینکه اوضاع ساختمان کنسولگری ایران در پاریس در پی حمله خصمانه گروهی از عناصر ضدانقلاب تحت کنترل است، گفت: خللی در روند فعالیت‌های آن وارد نشده است.

رایزن رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس اعلام کرد که عوامل حمله بزدلانه عناصر ضد انقلاب به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس تحت تعقیب هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: