پرداخت دوبرابری تسهیلات در ۴ ماه ابتدای سال نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۲۰۱۶
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
پرداخت دوبرابری تسهیلات در ۴ ماه ابتدای سال نشان می‌دهد که ازدواج و فرزندآوری در اولویت و دستور کار بانک توسعه تعاون قرار دارد.

ازدواج و فرزندآوری در اولویت بانک توسعه تعاون

زنگ خطر سالمندی جمعیت بصدا درآمده، بحرانی که باعث نگرانی از رشد مصرف گرایی و فاصله گرفتن از تولید علمی، فنی و رونق است. به همین دلیل ازدواج و فرزند آوری با جدیت در دستور کار قرار گرفته و از همه مهمتر این است که مقام معظم رهبری رویکرد ازدواج و فرزندآوری را به عنوان سیاستگذاری کلان کشور ریل گذاری کرده اند.


بازار سرد ازدواج


در شرایط کنونی که شاهد تورم لجام گسیخته، بحران‌های اقتصادی ناشی از گرانی و ناتوانی دولت در کنترل قیمت هاست، بی رغبتی جوانان به ازدواج بشدت زیاد شده و بدتر اینکه زوج‌هایی که تشکیل خانواده داده اند، رغبتی به فرزندآوری ندارند. به همین دلیل حمایت‌های مالی برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.

ناتوانی دولت در حمایت

از آنجا که برای ایجاد جذابیت ازدواج و فرزند آوری، به نقدینگی نیاز است، دولت باید با ابزار‌های گوناگون به ویژه ایجاد توان مالی، نگرانی جوانان به تشکیل خانواده را مرتفع کند. اما دولتی که با کسری بودجه رو به رو است و در تامین بسیاری از هزینه‌ها مشکل دارد، چگونه می‌تواند این مهم را پاسخگو باشد.

 

بیشتر بخوانید:

بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم فعال تر عمل کرده است


بار دولت بر دوش بانک‌ها

مشکلی که اقتصاد همواره با آن دست به گریبان بوده، اقتصاد دولتی است. اقتصاد دولتی باعث شده تا مردم هرگاه با مشکلی رو به رو می‌شوند، چشم انتظار برنامه‌های دولت باشند. دولت نیز در تمامی سال‌های گذشته، هرگاه که با مشکلی رو به رو شده، در قالب ایجاد تکلیف برای بانکها، بیمه‌ها و دیگر دستگاه‌های حمایتی، بار ناتوانی خود را بر دوش بخش‌های دیگر اقتصادی گذاشته که در خصوص ازدواج و فرزند آوری نیز شاهد ایجاد تسهیلات تکلیفی هستیم که در لایحه بودجه به نظام بانکی تحمیل شده است.

تقویت فرهنگ ازدواج و فرزندآوری

در این رابطه مدیر عامل بانک توسعه تعاون در نشست کارگروه پیگیری قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری حضور یافت و بر تقویت فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده تاکید کرد. محمد شیخ حسینی با اعلام اینکه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده، دستگاه‌های اجرایی ماده ۵ قانون خدمات کشوری که بانک‌های دولتی را نیز شامل می‌شود، باید اقداماتی برای عملیاتی شدن این قانون انجام دهند گفت: باید برخی موضوعات فرهنگی و اجتماعی همچون تشکیل خانواده و فرزند آوری در صدر توجه و پیگیری مدیران قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه رفع دغدغه‌های همکاران در موضوع تشکیل خانواده و فرزندآوری در دستور کار مدیران بانک قرار گرفته گفت: ازدواج و فرزندآوری موضوعات حساس و بسیار مهمی هستند که نیاز است با اقدامات فرهنگی و مشاوره‌ای زمینه تقویت آن را فراهم کنیم. شیخ حسینی گفت: ازدواج و فرزندآوری نه تنها به رشد و تکامل شخصیت فردی و اجتماعی افراد کمک می‌کند بلکه موجب ارتقای سازمان در بعد مادی و معنوی می‌شود.

پرداخت دوبرابری تسهیلات

برای آنکه اعتقاد عملی مدیریت بانک توسعه تعاون به فرزند آوری و ازدواج اثبات شود، لازم است اعداد و ارقام بخوبی مورد بررسی قرار گیرد تا با استناد به ارقام، میزان اعتقاد عملی اثبات شود. در این رابطه مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان البرز با اعلام اینکه در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به میزان دو برابر اعتبارسال اخیر، پرداختی تسهیلات ازدواج داشته ایم گفت: در دولت سیزدهم توجه به جوانی جمعیت بسیار در اولویت اول قرار دارد. علی غیاثی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد بانک‌ها را مکلف کرده تسهیلات بیشتری را سهم ازدواج و فرزند آوری کنند گفت: خداوند را شاکر هستیم این کار در بانک توسعه تعاون در حال انجام است. مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان البرز با اعلام اینکه در بحث وام ازدواج ۷۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردیم گفت: همچنین ۱۸۱ میلیارد ریال صرف زمینه فرزندآوری شده که دائم در حال افزایش است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: