مجمع عادی تغییرات گسترده ای را در هیات مدیره رقم زد
کد خبر: ۴۰۲۰۲۲
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مجمع عادی به صورت فوق العاده تغییرات گسترده ای را در هیات مدیره رقم زد تادر انتظار بازگشت بیمه تجارت نو به قله‌های افتخار باشیم.

در انتظار بازگشت بیمه تجارت نو به قله‌های افتخار

برای موفقیت هر فعالیت اقتصادی، گزینه‌های متعددی لازم است که در وهله اول، باید هدفگذاری صورت بگیرد، بدین معنا که بنگاه از کجا شروع می‌کند و در چه مدتی به کجا خواهد رسید. بحث دوم برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت البته از نوع درست است. هر بنگاه اقتصادی که متکی بر برنامه باشد، هیچ تغییری نمی‌تواند در روند توسعه و موفقیت آن مانع تراشی کند، زیرا برنامه، تحولات و تغییرات آینده را پیش بینی و برای مدیریت آن‌ها راهکار ارایه کرده است. از سوی دیگر هر بنگاه اقتصادی به مدیرانی توانمند، متخصص، با تجربه و درد آشنا نیاز دارد تا بتواند مجموعه را در مسیر درست پیش ببرد. نتیجه آنکه یک بنگاه اقتصادی که هدف و برنامه داشته باشد، کافی است مدیرانی توانمند را بکار گیرد تا در مسیر توسعه حرکت کند و به اهداف پیش بینی شده برسد.

افتخار ثبات مدیریتی

یکی از مجموعه‌های موفق در عرصه‌های اقتصادی، شرکت بیمه تجارت نو است. این شرکت در سال‌های گذشته روند توسعه را در پیش گرفت و توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در بین شرکت‌های بیمه با قدرت ظاهر شود. تجارت نو از سال ۹۵ مجوز فعالیت گرفت و از زمان تاکنون تنها سه بار تغییر مدیریت را تجربه کرده که سیدمحمد عباس زادگان اولین مدیرعامل (اردیبهشت ۹۵ تا شهریور ۹۷) و بعد از آن نیما نوراللهی به عنوان دومین مدیرعامل تا شهریور ۱۴۰۲ و مهران رضوانی که به عنوان سومین مدیرعامل از ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ مدیرعاملی بیمه تجارت نو را بر عهده گرفته اند. تغییراتی که بیانگر ثبات مدیریت در این شرکت بیمه‌ای است.

افزایش سرمایه در سه دوره

برای آنکه بتوان در مورد تجارت نو اظهار نظر کرد، باید به آمار و ارقام استناد کرد که سامانه کدال بهترین سند است. مطابق این سامانه بیمه تجارت‌نو از سال ۹۷ تاکنون سه بار افزایش سرمایه داشته که اولین بار در ۹۸ افزایش ۲۵ درصدی از ۱۲۵ میلیارد تومان به ۱۵۷ میلیارد تومان، بار دوم در ۹۹ با ۹۱ درصد افزایش به ۳۰۰ میلیارد تومان و برای سومین بار در ۱۴۰۰ افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را داشته و سرمایه آن به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. جالب توجه این که اکثر سرمایه تامین شده از محل سود انباشته و اندوخته شرکت بوده و از مسیر‌هایی مانند تجدید ارزیابی دارایی‌ها بدست نیامده که نشاندهنده مدیریت درست سرمایه و درآمد‌ها بوده است.

درآمد حق بیمه ناخالص

براساس اطلاعات صورت‌های مالی، درآمد حق بیمه ناخالص بیمه تجارت نو از ۹۷ تا پایان ۱۴۰۰ صعودی بوده و از ۱۷۳ میلیارد تومان به ۳۶۴/۱ میلیارد تومان (رشد هشت برابری) رسیده است. نکته جالب توجه اینکه افزایش سرمایه با خسارت پردازی به موقع و مناسب باعث رضایت مشتریان شده به نوعی که خسارت‌های پرداختی از ۱۱۴ میلیارد تومان در سال ۹۷ به بیش از ۷۲۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید.

 

بیشتر بخوانید:

اثبات ارادت بیمه تجارت‌نو به اربعین



همه راضی حتی سهامداران

از آنجا که بیمه تجارت نو یک شرکت بورسی است، برای سهامداران هم آورده خوبی داشته و سود خالص این شرکت بین سال‌های ۹۷ تا ۹۹ از ۳۸ میلیارد تومان به بیش از ۳۶۲ میلیارد تومان رسید. البته رشد هزینه‌ها در ۱۴۰۰ باعث کاهش ناگهانی سود شرکت به ۲۵ میلیارد تومان شد، اما روند مثبت شدن سودرسانی این انتظار را دامن زده که در سال ۱۴۰۲ روند جبرانی ادامه داشته باشد.

توجه تجارت نو به مسوولیت‌های اجتماعی

نگاهی به ارقام بیمه تجارت‌نو نشان می‌دهد که وظیفه شناسی بیمه تجارت نو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بسیار چشمگیر بوده که کمک به استان‌های سیل‌زده در سال ۹۸ حمایت از ورزشکاران و قهرمانی تیم‌های فوتبال سپاهان، نساجی مازندران، والیبال و فوتسال بانوان سایپا و حامی اصلی تیم بانوان تکواندوکار از جمله مهمترین‌ها بوده ست.

گسترش در همه ابعاد

گسترش شعب بیمه تجارت نو در استان‌ها، نشان‌دهنده کارآمدی و تاثیرگذاری است. علاوه بر این، دریافت مجوز بیمه اتکایی یکی از افتخارات بیمه تجارت نو است، مجوزی که دریافت آن کار آسانی نیست. نکته دیگر ایجاد جذابیت برای جذب بیشتر مشتری است که حضور در فضای مجازی و استفاده از خدمات دیجیتالی، بیانگر نگاه توسعه محور مدیریت بیمه تجارت‌نو بوده که با استقبال بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران رو به رو شد و منجر به دریافت جوایزی همچون تندیس سیمین رهبری دیجیتال، تندیس سیمین نوآوری دیجیتال و تندیس برنزین سطح سه زبدگی دیجیتال در ششمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال کشور بوده است.

حاشیه به جای متن

در حالی بیمه تجارت نو گام‌های توسعه را با قدرت بر می‌داشت که احسان مرادی، رئیس هیات مدیره این شرکت، در چهار جلسه متوالی غیبت کرد تا براساس ماده ۳۳ اساسنامه بیمه تجارت نو، سلب عضویت شود. در این رابطه نیما نوراللهی مدیرعامل وقت گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو کمتر از ۵ نفر شده، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این شرکت برای انتخاب اعضای هیات مدیره دردست اقدام است. در آن زمان نیما نوراللهی، جمال، ولی پوری، مرتضی گودرزی و داوود کریمی دیگر اعضای هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو را تشکیل می‌دادند.

انتخاب هیات مدیره جدید

بدنبال اعلام برکناری احسان مرادی، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت بیمه تجارت‌نو با حضور سهامداران، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد. در این جلسه با اکثریت آرای سهامداران، مهران رضوانی، بهزاد درگاهی، غلامرضا زمردیان، سعید حشمتی، بهنام شهریار به عنوان پنج عضو اصلی و مجتبی مالی و علی رزمجوئی به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره بیمه تجارت‌نو انتخاب شدند. در ادامه نیز اعضای هیات مدیره در اولین جلسه مهران‌رضوانی را به عنوان مدیرعامل، غلامرضا زمردیان به عنوان رئیس هیات مدیره و بهزاد درگاهی را به عنوان نایب رئیس هیات مدیره این شرکت انتخاب و تعیین کردند.

مسوولیت سنگین رضوانی

مدیریت بر مجموعه‌ای بحران زده یا ورشکسته، زیاد سخت نیست، زیرا در صورت ادامه بحران، مدیر جدید زیاد مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد، اما مدیریت بر مجموعه بیمه تجارت نو که پیشینه‌ای درخشان و سودده داشته، بسیار سخت است و فشار روانی بسیاری را به مدیران جدید وارد می‌کند. واقعیت این است که سهامداران توقعات بسیاری دارند و جامعه بیمه کشور چشم انتظار رشد بالا و بازگشت بیمه تجارت نو به قله‌های افتخار هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: