کد خبر: ۴۰۲۱۳۰
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
اندونزی تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ با همکاری شرکتی چینی خودرو‌های برقی را بومی‌سازی می‌کند.

اندونزی خودروی‌ برقی بومی تولید می‌کند

لوهوت بینسار پاندجایتان، وزیر هماهنگ‌کننده امور دریانوردی و سرمایه‌گذاری اندونزی اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ خودروی برقی بومی خواهد داشت.

پاندجایتان تاکید کرد که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده نیمی از وسایل نقلیه برقی جهان به اندونزی تمایل نشان داده‌اند.

«جیلی» یکی از شرکت‌های بین المللی نسبت به توسعه خودرو‌های برقی در اندونزی علاقه نشان داده است. این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی در چین به شمار می‌رود.

پاندجایتان گفته است این کشور ماه‌ها پیش با «جیلی» گفتگو کرده و دو روز پیش پیشنهاد انجام پژوهش مشترکی برای بومی‌سازی خودرو‌های برقی در اندونزی دریافت کرده است.

به گقته این وزیر، شرکت «جیلی» از انجام پژوهش مشترک با اندونزی استقبال می‌کند.

وی افزود: درباره پیشنهاد «جیلی» به جوکو ویدورو رئیس جمهوری اندونزی گزارش داده است و ایشان نیز از این طرح استقبال و آن را تایید کرده است.

به گفته پاندجایتان اکنون بهترین فرصت اندونزی برای بومی سازی خودرو‌های الکتریکی است، زیرا کنار گذاشتن وسایل نقلیه معمول و روی آوردن به وسایل نقلیه برقی با سرعت زیادی در حال انجام است و شاخص سهام فروش خودرو‌های برقی نیز در حال عبور از نقطه بحرانی خود است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: