کد خبر: ۴۰۲۱۴۲
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
0
بعد از ممنوعیت آیفون ۱۲ در فرانسه به دلیل تشعشعات غیرمجاز، نگرانی‌هایی برای سایر کشورهای اروپایی به وجود آمده است.

واکنش اپل به ممنوعیت آیفون ۱۲ در فرانسه

اپل متعهد شد که نرم‌افزار آیفون ۱۲ را در فرانسه به روزرسانی کند تا اختلافات بر سر میزان تشعشعات برطرف شود، اما نگرانی‌ها در سایر کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد، ممکن است این شرکت مجبور شود اقدامات مشابهی را در سایر کشور‌ها انجام دهد.

مسئولان مخابراتی فرانسه اعلام کردند که فروش «آیفون ۱۲» در این کشور به دلیل انتشار سطحی از امواج الکترومغناطیسی که فراتر از حد مجاز محسوب می‌شود، موقتا ممنوع شده است.

با این حال اپل یافته‌های شرکت‌های فرانسوی را رد و اعلام کرد که استاندارد‌های آیفون ۱۲ توسط چندین نهاد بین‌المللی تایید شده است که شامل تشعشعات نیز می‌شود. اما این شرکت با عقب نشستن از موضع خود اعلام کرد به روزرسانی نرم‌افزاری را برای تطبیق با روش‌های آزمایشی مورد استفاده در فرانسه صادر خواهد کرد.

محققان در دو دهه گذشته مطالعات زیادی را برای ارزیابی خطرات سلامتی ناشی از امواج تلفن‌های همراه انجام داده‌اند. به گفته سازمان جهانی بهداشت هیچ اثر نامطلوبی بر سلامت تاکنون در این زمینه ثابت نشده است. اما هشدار تشعشعات در فرانسه طبق نتایج آزمایش‌هایی است که با آزمایش‌های انجام شده در دیگر کشور‌ها متفاوت است و بنابراین نگرانی‌هایی را در سراسر اروپا برانگیخته است.

وزیر امور دیجیتالی بلژیک گفت که از اپل خواسته تا نرم افزار آیفون ۱۲ را در کشور‌های اتحادیه اروپا ارتقا دهد؛ اگرچه او گفت که طبق بررسی اولیه این گوشی هیچ خطری برای کاربران ندارد.

مقامات آلمان نیز اعلام کردند که با مقامات فرانسوی در تماس هستند تا راه‌حلی را برای کل کشور‌های اتحادیه اروپا پیدا کنند در حالی که ایتالیا نیز قرار بود از اپل بخواهد نرم‌افزار آیفون ۱۲ را در این کشور به روزرسانی کند. با این حال یک منبع دوم در دولت ایتالیا به رویترز گفت که هرگونه درخواست از اپل یا تصمیمات جداگانه از سوی مقامات ایتالیایی تنها پس از پایان تحقیقات فرانسه اتخاذ می‌شود.

اداره زیرساخت دیجیتال هلند نیز گفت که در حال انجام تحقیقات خود است که تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و با اپل و مقامات آلمانی و فرانسوی در تماس است. این نهاد گفت که تماس‌هایی از مصرف‌کنندگان نگران دریافت کرده است.

استقبال فرانسه از به روز رسانی نرم افزار گوشی‌های آیفون ۱۲
دولت فرانسه از به روزرسانی نرم‌افزار گوشی‌های آیفون ۱۲ استقبال کرد و گفت که این اقدام به سرعت آزمایش می‌شود و در صورت مثبت بودن نتایج امکان از سرگیری فروش مدل نسبتا قدیمی آیفون ۱۲ که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، فراهم می‌شود.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما یک به روزرسانی نرم افزاری برای کاربران در فرانسه صادر خواهیم کرد تا با پروتکل مورد استفاده از سوی تنظیم‌کننده‌های فرانسوی مطابقت داشته باشد. ما مشتاقانه منتظر ادامه عرضه آیفون ۱۲ در فرانسه هستیم.»

در این بیانیه آمده است: «این موضوع مربوط به یک پروتکل آزمایشی خاص است که از سوی تنظیم‌کننده‌های فرانسوی استفاده می‌شود و یک نگرانی در حوزه سلامت نیست.»

اپل معمولا به روزرسانی‌های نرم افزاری را برای تلفن‌ها و تبلت‌های خود ارائه می‌کند تا اغلب یک مشکل امنیتی برطرف شود. آن‌ها می‌توانند بر روی یک مدل یا یک منطقه خاص متمرکز شوند و گاهی اوقات اپل چنین به روزرسانی‌هایی را انجام می‌دهد.

آژانس ملی فرکانس فرانسه اعلام کرد که آهنگ جذب ویژه «آیفون‌های ۱۲» بیش از حد مجاز ۱.۷۴ وات بر کیلوگرم است. آهنگ جذب ویژه نشان‌دهنده میزان جذب انرژی الکترومغناطیسی از سوی بدن انسان است و عدد آن برای تعیین سطح ایمنی گوشی‌ها اهمیت زیادی دارد.

تغییر در مقررات فرانسه در سال ۲۰۲۰ امکان آزمایش آهنگ جذب ویژه یا SAR را برای اندام‌هایی مانند دست و همچنین برای سر و بدن که در تماس با گوشی است فراهم کرده است.

گفتنی است؛ این شرکت اعلام کرده است که این به روز رسانی فقط برای کاربران در فرانسه اعمال می‌شود.

تاکنون بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در خصوص تحقیقات صورت گرفته در فرانسه و ممنوعیت فروش آیفون ۱۲ در این کشور هیچ واکنشی نداشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: