بیمه کوثر از آتش سوزی تا نقص عضو، زلزله و... را جبران خسارت می‌کند
کد خبر: ۴۰۲۱۴۹
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
بیمه کوثر با ارایه دو طرح کارآمد، از آتش سوزی تا زلزله، نقص عضو، هزینه های ترحیم و... را جبران خسارت می‌کند.

مدیریت ریسک حادثه با کوثر‌های مکرر

زندگی بر پایه ریسک استوار است. امکان ندارد فردی بتواند آینده را پیش بینی کند، نه تنها حوادث بد، بلکه اتفاقات خوب را هم نمی‌توان پیش بینی کرد. آن‌هایی که به سرنوشت اعتقاد دارند، معتقد هستند که همه چیز از قبل نوشته شده و امکان ندارد بتوانیم آن را تغییر بدهیم، بنابر این تسلیم محض هستند. این افراد حتی به خودشان زحمت اندیشیدن را هم نمی‌دهند، زیرا به این نتیجه رسیده اند که همه چیز از قبل نوشته شده و ما در ریلی قرار داریم که بدون کوچکترین امکان انحراف، باید در مسیر مستقیم حرکت کنیم. در مقابل این افراد عده دیگری هم هستند که به سرنوشت اعتقاد دارند، اما باور دارند که می‌توان بحران‌ها را مدیریت کرد، تاثیرات مخرب را مدیریت کرد و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

حوادث در کمین

بی شک حوادث همواره انسان را تهدید می‌کند، اما می‌توان با تصمیمات معقول و بموقع، شر حوادث را از سر خود کم کرد. می‌توان در هوای طوفانی از منزل خارج نشد، در هوای برفی رانندگی نکرد یا بسیاری موارد دیگر که می‌تواند مدیریت ریسک مستقیم باشد. اما در بسیاری از موارد، اختیار از دست انسان خارج است. با زلزله، سیل، صاعقه و بسیاری موارد دیگر چه کنیم؟ اگر خودمان سهل انگاری نکنیم، با سهل انگارانی که در اطراف ما به وفور وجود دارند و لحظه‌ای جان و مالمان را تهدید می‌کنند، چه کنیم؟

عدد‌های بزرگ در خسارت

در بسیاری از موارد، حوادث زیان‌هایی وارد می‌کند که عدد‌های بزرگی را به نظام اقتصادی خانواده تحمیل می‌کند. این زیان‌ها زندگی را مختل می‌کند، اما نابود نمی‌کند. البته این اختلال اندازه‌های گوناگونی دارد که می‌توان با تصمیماتی درست، آن‌ها را مدیریت کرد.

خسارت‌های جانی وحشتناکترین

خسارت‌های جانی وحشتناکترین نوع خسارت‌ها هستند. فردی که در اثر سیل، زلزله، تصادف، صاعقه و... بخشی از سلامت خود را برای همیشه از دست می‌دهد، این خسارت غیر قابل جبران است. اما خسارت‌های مالی به اندازه خسارت‌های جانی چالش آفرین نمی‌شود. البته خسارت‌های مالی اگر بدرستی مدیریت نشود، می‌تواند باعث بحران از نوع مالی شود که تاثیرات خود را بر روند زندگی می‌گذارد.

 

بیشتر بخوانید:

رکوردزنی بیمه کوثر در بازار داغ رقابت



مدیریت ریسک با بیمه

برای مدیریت ریسک خسارت ها، بیمه می‌تواند کارساز باشد، به شراط آنکه آینده نگری کرده و بیمه مربوطه را خریداری کرده باشیم. یکی از خطراتی که خسارت به بار می‌آورد، آتش سوزی است. بیمۀ آتش‌سوزی آن دسته از زیان‌های مادی را که بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی به اموال و دارایی‌های زیرپوشش وارد می‌شود، طبق شرایط و مفاد بیمه‌نامه، جبران می‌کند. در این بیمه‌نامه خسارت‌های مالی مستقیم ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار یا خطر‌های اضافی که بیمه‌گذار هنگام خرید بیمه‌نامه انتخاب کرده و حق‌بیمه مربوط را پرداخته باشد، قابل تامین است؛ ولی خسارت‌های جانی و بدنی تحت‌پوشش این بیمه‌نامه نیست.

خسارت شخص ثالث آتش سوزی

چالشی که در بسیاری از موارد مشکل ساز می‌شود، خسارتی است که در نتیجه آتش سوزی به همسایه یا شخص ثالث وارد می‌شود. بیمه کوثر برای این چالش نیز چاره اندیشی کرده به نوعی که جبران خسارت وارده به اموال اشخاص ثالث بر اثر وقوع آتش‌سوزی که مطابق قانون، موجب مسئولیت و پاسخگویی بیمه‌گذار شود نیز با درخواست وی، همراه بیمه‌نامه آتش‌سوزی ارائه می‌شود.

مدیریت آتش سوزی با کوثر یک

بیمه کوثر برای مدیریت آتش سوزی، دو طرح ارایه کرده که در طرح کوثریک، ساختمان، تاسیسات و اثاثه منزل مسکونی افراد در مقابل خطر آتش‌سوزی، صاعقه مستقیم، انفجار، زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب، طوفان و تندباد، سرقت اثاثه منزل با شکست حرز و نیز مسئولیت مالی بیمه‌گذار در قبال خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی وارد بر ساختمان و اثاثه همسایگان مجاور، غرامت فوت و نقص‌عضو، هزینه پزشکی، جبران هزینه اجاره و اسکان موقت بیمه‌گذار و افراد خانواده وی و همچنین هزینه پاکسازی بیمه می‌شود.

تکمیل مدیریت ریسک با کوثر دو

از آنجا که همواره سعی می‌شود بخش‌های بیشتری به وسیله بیمه پوشش داده شود، بیمه کوثر طرح کوثر ۲ را ارایه کر ده که بر اساس آن تعهد‌ها نسبت به طرح کوثر ۱ افزایش قابل‌توجهی دارد و علاوه بر آن، خطر‌های اضافی نوسان‌های برق، ریزش و فروکش چاه آب و فاضلاب و هزینه برگزاری مراسم ترحیم نیز تحت‌پوشش قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: