April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۲۰۸
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
امروزه موسسات مالی برای ادامه حیات اقتصادی خود، ملزم به اتخاذ روش‌های بانکداری الکترونیکی به منظور رقابت بیشتر، کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش سودآوری، بهبود کیفیت خدمات به مشتریان هستند. الکترونیکی شدن خدمات و توسعه بانکداری الکترونیکی یک گام بزرگ در راستای کاهش هزینه ها، کاهش مخارج دولت و حتی کنترل قیمت تمام شده محسوب می‌شود.

راه‌اندازی ستاپ” بانک پارسیان  و ایجاد تسهیلات آنی بدون حضور در شعبه

توسعه بانکداری الکترونیکی به مثابه یکی از مهمترین زیر ساخت‌های دولت الکترونیک است. بدون شک بانکداری دیجیتال یا الکترونیک نقش بسزایی در تحقق و اجرایی شدن اهداف دولت الکترونیک دارد و به‌عنوان بازوی کمکی و با ارائه خدمات متنوع بانکی از راه دور در راستای اجرایی شدن دولت مجازی یا همان دولت الکترونیک گام بر خواهد داشت.

به همین منظور بانک پارسیان در بیست و دومین سالگرد تاسیس این بانک اقدام به رونمایی از سامانه برخط تسهیلات خود تحت عنوان ستاپ کرد.

دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در حاشیه این رونمایی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز به معرفی سامانه ستاپ پرداخت:انجام کارها به صورت الکترونیک جزیی از فعالیت‌هایی است که در طی این سال‌ها بانک پارسیان پیشقدم بوده. برای بخش تسهیلات این یه مقدار عقب افتاده بود خوشبختانه اخیرا بانک‌ها شروع کردند و امروز هم ما سامانه ستاپ را برای پرداخت تسهیلات مخصوصا تسهیلات خرد که با کمترین فرایند اداری مردم بتوانند دسترسی داشته باشند به این تسهیلات و از امروز به صورت رسمی عملیاتی شد.

پرویزیان همچنین درباره نقش مشتری مداری و مشتری محوری در بانک پارسیان گفت: بیست و دو سال خدمت‌رسانی در بانک پارسیان را ادامه میدهیم، بانک پارسیان همواره به عنوان یک پارک مشتری مدار و مشتری محور معروف بود. در زمانی که بانک پارسیان تاسیس شد در شبکه بانکی ایران تحولات مثبت رقابتی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم رخ داد. شما در جریان هستید که نخستین ابزار پرداخت الکترونیک را در بانک پارسیان به صورت وسیع ارایه شد.

شکل شعب در بانک پارسیان متفاوت شد از بانک‌های دولتی در آن زمان و کم‌کم باعث شد که همه بانک‌ها رو بیاورند به تغییر ساختار شعب خود، تغییر در روش خدمت رسانی به مشتریان و این باعث افتخار است که بانک پارسیان همچنان چنین رویه‌ای را علی‌رغم ایجاد مشکلات مختلف ادامه داده. امیدواریم که با توجه به اینکه تجربه‌ی نهفته همکاران بانک پارسیان و رفتار و فرهنگ بانک پارسیان بر اساس مشتری مداری و مشتری محوری که در واقع بنا شده در آینده هم باعث بشود که ما با تجربه‌ی بیشتری خدمات بهتر همراه با عزت، کرامت و احترام فوق‌العاده به مشتریان شبکه‌ی خودمان کارمان را ادامه بدهیم و تداوم ببخشیم. الکترونیک کردن اکثر فرایندهای بانک به همین منظور هست که اشخاص مختلف مشکلی برای دریافت یک خدمت واحد نداشته باشند.

 

 

ویژگی‌های سامانه ستاپ

سامانه ستاپ باهدف غیرحضوری کردن و کاهش مراجعه مشتریان به شعب جهت دریافت تسهیلات خرد در بانک پارسیان راه‌اندازی شده و در حال حاضر تمرکز آن بر صدور کارت اعتباری به مشتریان حقیقی است. مشتریان در این سامانه می‌توانند مراحل پیشرفت کار را مشاهده و در صورت احراز شرایط، درخواست محصول کارت اعتباری را به‌صورت غیرحضوری ثبت و پیگیری کنند. همچنین، در این سامانه عملیات ثبت درخواست تسهیلات، بارگذاری مدارک موردنیاز و انجام استعلام‌های مربوطه به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود.


پس از تأیید درخواست، با یک‌بار مراجعه مشتری به شعبه انتخاب‌شده جهت احراز هویت و امضا قراردادها، کارت اعتباری به مشتری تحویل داده می‌شود.

از ویژگی‌های سامانه ستاپ می‌توان به، ثبت غیرحضوری درخواست کارت اعتباری، بارگذاری مدارک توسط مشتری، فراخوانی اطلاعات مشتری در فرم مربوطه و تکمیل سیستمی فرم‌ها، اخذ استعلام‌های خودکار و امکان مشاهده پاسخ استعلام‌ها توسط مشتری، حذف پرونده فیزیکی و بایگانی مستندات به‌صورت خودکار، امکان رهگیری وضعیت درخواست در هرلحظه برای مشتری، پیام‌رسانی به مشتری برای انجام اقدامات در هر مرحله و اطلاع از شرایط عمومی تسهیلات، هزینه‌ها و کارمزد‌های مرتبط و مدارک موردنیاز اشاره کرد.


در مراسم رونمایی از سامانه ستاپ، عادل برجیسیان، مدیر سازمان و روش‌های بانک پارسیان بابیان اینکه اشخاص حقیقی مشتریان هدف استفاده‌کننده از سامانه ستاپ هستند، گفت: متقاضیان تسهیلات از سامانه ستاپ می‌توانند تا سقف سه میلیارد ریال کارت اعتباری دریافت کنند.


مشتریانی که شرایط دریافت کارت اعتباری مطابق ضوابط بانک را داشته باشند می‌توانند با ورود به سایت بانک پارسیان و در قسمت بانکداری الکترونیک و سامانه‌های جانبی، نسبت به ثبت‌نام و ثبت درخواست اقدام نمایند.

 

بانکداری الکترونیک نه به عنوان یک انتخاب بلکه ضرورت مطرح می شود. یکی از عواملی که به افزایش هزینه تجهیز منابع مالی در شبکه بانکی منجر می‌شود، نرخ پایین بهره‌وری در عملیات شعبه‌داری و بالا بودن هزینه سربار عملیاتی است. بانک‌ها در کشور ما هزینه‌های فراوانی بابت ایجاد، تجهیز و حفظ کیفیت خدمات در شعب متحمل می‌شوند که مجموع این هزینه‌ها به افزایش قیمت تمام‌شده پول در شبکه بانکی می‌انجامد. طی سال‌های اخیر گسترش و تنوع ابزار‌ها و روش‌های بانکداری و پرداخت الکترونیکی تأثیر فراوانی در کاهش یا دستکم جلوگیری از افزایش شدید هزینه‌های عملیاتی بانک‌ها داشته است گرچه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه این خدمات و پایدار نگه‌داشتن آن نیز هزینه‌های هنگفتی داشته، ولی بخش زیادی از این هزینه‌ها جنبه سرمایه‌گذاری داشته است و در طول زمان بازدهی لازم را خواهد داشت.

ازجمله اقدامات اصلاحی در این حوزه، 1- فراهم‌سازی امکان استفاده از ابزار‌های پرداخت الکترونیکی جدید با تأکید بر 2- کاستن از بار آنلاین شبکه و سوق دادن روش‌های پرداخت خصوصاً پرداخت‌های خرد به سمت شیوه‌های آفلاین است.

به‌این‌ترتیب می‌توان علاوه بر اینکه به کاستن از هزینه‌های عملیاتی معمول و سنتی مانند ارائه خدمات در شعب و…ادامه داد، هزینه‌های انجام تراکنش‌هایآنلاین نیز تاحد زیادی کاهش خواهدیافت که در نهایت به پایین آمدن هزینه تجهیز منابع در شبکه بانکی و هزینه‌های پایداری شبکه پرداخت و بانکداری الکترونیکی می‌انجامد تا به‌این‌ترتیب بخشی از مشکلات دسترسی بخش واقعی اقتصاد در ایران به منابع مالی ارزان بانکی کم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: