کد خبر: ۴۰۲۲۲۱
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
وزیر خارجه انگلیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در تداوم مواضع مداخله‌جویانه لندن، ادعا‌های حقوق بشری علیه ایران را تکرار کرد.

اتهام‌پراکنی وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

جیمز کلورلی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است در تداوم مواضع مداخله‌جویانه لندن در امور داخلی کشورها، ادعا‌های حقوق بشری علیه ایران را تکرار کرد.

وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با خبرنگار اسکای نیوز در نیویورک، ضمن تکرار مواضع لندن در حمایت از اغتشاشات سال گذشته مدعی شد: امیدوارم از رئیس جمهور (آیت الله سید ابراهیم) رئیسی در مورد تصمیم‌های دولت او پیرامون طیف مختلفی از مسائل سوال شود.

وی ادعا کرد: از پاسخگویی افراد درباره تصمیماتی که آن‌ها و دولت‌هایشان اتخاذ می‌کنند، حمایت می‌کنم.

وزیر امور خارجه انگلیس یکشنبه گذشته هم طی اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران گفت که دولت لندن به اعمال تحریم‌ها علیه تهران ادامه می‌دهد. وی مدعی شد که مواضع مداخله‌جویانه کشورش را به مسئولین ایرانی منتقل کرده است.

این درحالی است که انگلیس روز جمعه گذشته نیز به بهانه یک سالگی اغتشاشات سال گذشته تحریم‌ها علیه ملت ایران را تشدید کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس در این خصوص آمده است: بریتانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم‌های هماهنگ شده‌ای را علیه مقامات و نهاد‌های ایرانی اعمال کردند.

این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها نسبت به تبعات رفتار‌های مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکار‌های بین المللی دانسته و تصریح کرده است که کشور‌ها حق مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل را ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: