کد خبر: ۴۰۲۲۲۸
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
مدیرکل نظارت طرح‌های کارآفرینی وزارت کار گفت: بخش بیشتری از اشتغال روستا‌ها مربوط به بخش کشاورزی است.

نرخ بالای اشتغال ناقص در روستا/ فعالیت اقتصادی در روستا موفقیت‌آمیز است

قاسم رستم پور مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روستاییان در حال حاضر ۲۶ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و یک میلیون نفر هم جمعیت عشایر است.

وی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری کل کشور در فروردین ماه امسال ۸،۲ دهم درصد بوده، اما نرخ بیکاری مردم روستا نسبت به شهر حدود ۵.۶ دهم درصد است.

رستم پور اظهار کرد: نرخ بیکاری روستاییان پایین‌تر از شهر است، اما نرخ اشتغال ناقص بخش روستایی بیشتر است.

وی گفت: اشتغال ناقص به این معنی است که افراد در کل سال فعالیت ندارند و اشتغال آن‌ها فصلی است که این مدل اشتغال به سبک کاری روستا و شغل کشاورزی مربوط می‌شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش بیشتری از اشتغال روستاها، حدود ۴۵ درصد مربوط به بخش کشاورزی است.

رستم پور عنوان کرد: ممکن است کیفیت و درآمد اشتغال شهری بهتر از روستا باشد، اما فردی که بخواهد در روستا فعالیت اقتصادی انجام دهد موفق خواهد شد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده در روستا‌ها برای اشتغال یک نفر و دو نفر بوده که به این یعنی معنی است، مردم روستا متقاضی کسب وکار‌های مشارکتی و تجمیعی و ارقام کلان نیستند.

وی گفت: قانون وظیفه نظارت میدانی بر اشتغال را به وزارت کار واگذار کرده است و در مجموعه وزارت کار نیز اداره کل نظارت، راهبری این مهم را بر عهده دارد و شیوه نامه نظارت نیز برای اولین بار نگارش شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: