April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۲۹۰
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
رئیس جمهور ترکیه با وجود جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جوانان فلسطینی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار نتانیاهو و اردوغان در بحبوحه جنایت‌های رژیم صهیونیستی

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه سه‌شنبه شب و با وجود جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جوانان فلسطینی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

دفتر نتانیاهو با تأیید این دیدار گفت که وی در ابتدای دیدار به اردوغان گفته که روابط میان آنکارا و تل آویو با قدرت توسعه می‌یابد.

این دیدار با وجود آن رخ می‌دهد که اردوغان سوم مردادماه نیز با وجود اعتراض شماری از رسانه‌ها و فعالان سیاسی ترکیه نسبت به دعوت نتانیاهو برای سفر به آنکارا در بحبوبه بحران داخلی و جنایات رژیم تحت اداره او در سرزمین‌های اشغالی دفاع کرد.

اردوغان سفر برنامه‌ریزی شده نتانیاهو به ترکیه را مهم خوانده و ابراز امیدواری کرده بود که این کار، گامی آغازین برای یک مرحله بسیار بهتر در روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی باشد. ترکیه و رژیم صهیونیستی شهریورماه گذشته بود که از توافق برای عادی سازی روابط و تبادل سفیر میان دو طرف خبر داده بودند. یک هفته پس از اعلام عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی ایریت لیلیان را به عنوان سفیر خود در آنکارا تعیین کرد.

برخی کارشناسان معتقدند که آنکارا از بحران‌های اقتصادی مختلف رنج می‌برد و اردوغان راه حل این مشکلات را بهبود روابط آنکارا – تل آویو می‌داند و وی به همین خاطر سران رژیم اشغالگر قدس را دعوت به بهبود و تقویت روابط با ترکیه می‌کند. دعوت اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و فرستادن وزیر خارجه ترکیه به تل آویو همه در راستای همین هدف انجام شد. در واقع آنکارا در سرزمین‌های اشغالی به دنبال اقتصاد است، زیرا روابط امنیتی و اطلاعاتی آنکارا-تل آویو همان گونه که اردوغان اعلام کرده، قطع نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: