کد خبر: ۴۰۲۳۰۵
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: اجرای طرح موزه آرایی باغ موزه دفاع مقدس قم نیازمند بودجه است که شورای اسلامی شهر باید در این خصوص حمایت لازم را داشته باشد.

جرای طرح موزه آرایی باغ موزه دفاع مقدس قم نیازمند حمایت شورای اسلامی شهر است

حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور گفت: از شورای اسلامی شهر قم تقاضا داریم ردیف بودجه‌ای در اختیار شهرداری برای موزه آرایی پارک موزه دفاع مقدس قم قرار دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم عنوان کرد: طرح آماده شده برای اجرای موزه آرایی پارک موزه دفاع مقدس قم در کمیته فنی با حضور مسئولان شهرداری تشکیل و ردیف بودجه لازم توسط این کمیته تخصصی و فنی تعیین شده‌است که باید به تصویب شورای اسلامی شهر برسد.

حجت الاسلام لقمان پور با اشاره به اینکه ساخت باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس به پایان رسیده، گفت: هم اکنون این باغ موزه از سمت بلوار شهید عماد مغنیه دارای سردر است و از سمت ورودی بلوار شهید آوینی شمالی نیازمند سردر است که برای احداث آن و نیز سیستم صوت پارک و برج نور قرار است شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر قم همکاری لازم را انجام دهد.

لقمان‌پور ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ در سفر رهبر معظم انقلاب به قم کلنگ احداث باغ موزه دفاع مقدس قم بر زمین زده شد و هزینه ساخت اولیه ساختمان را دفتر معظم له پرداخت نمود.

در سال ۹۲ روند اجرایی این طرح به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف و دوباره از سال ۹۷ ساخت و ساز باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم آغاز شد.

وی گفت: رزمندگان، خانواده شهدا و جانبازان از ما توقع دارند باغ موزه‌ای که رهبر معظم انقلاب به قم هدیه دادند تجهیز شود تا نقش مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس به خوبی به معرض نمایش در آید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم بیان کرد: در سفر دو سال گذشته رییس جمهوری به استان قم در قالب مصوبات سفر، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم اختصاص‌یافت که کل آن هزینه شده‌است.

لقمان‌پور ادامه داد: برای سفر دوم رئیس جمهور نیز قرار است بودجه‌ای را برای تجهیز موزه دفاع مقدس قم دریافت کنیم که رقم آن هنوز نهایی نشده‌است.

طرح ۳۲ هکتاری باغ موزه دفاع مقدس قم از مصوبه‌های سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب است، ۲۷ هکتار این طرح از اراضی شهرداری قم و پنج هکتار دیگر نیز از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده‌است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: این طرح، در ۲ مرحله طراحی شده، که مرحله نخست آن، در مهرماه سال ۹۹ افتتاح و مرحله دوم نیز در حال اجرا می‌باشد.

لقمانپور خاطرنشان کرد: ساختمان موزه دفاع مقدس قم دارای ۲ طبقه است، که طبقه منفی یک آن انبار و طبقه همکف نیز اختصاص به موزه و سالن آمفی تئاتر دارد، طبقه اول نیز کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و طبقه دوم هم بخش اداری می‌باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: