April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۳۱۸
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
هاشم امینی با بیان اینکه رینگ آب شرب تهران تا دو سال دیگر تکمیل می‌شود، گفت: احداث مخازن اضطراری قدرت مانور آب شرب تهران را افزایش می‌دهد.

تکمیل رینگ آبی تهران تا پایان دولت سیزدهم

هاشم امینی سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای اجرای موفق طرح توسعه آب شرب تهران و افزایش ضریب اطمینان تامین آب پایدار این شهر گفت: در کلانشهر تهران به واسطه حساسیت بالایی که در حوزه تامین آب شرب وجود دارد، وزارت نیرو برنامه‌های مفصلی را برای افزایش ضریب اطمینان تامین پایدار آب شرب بهداشتی و نیز جمع آوری و تصفیه فاضلاب این شهر در دست اجرا دارد.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: طرح توسعه‌ای آب شرب تهران که بخشی از آن از طریق تکمیل کمربند مواصلاتی و احداث مخازن اضطراری در حال اجرا است، از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند در شرایط وقوع سیل، زلزله یا هر حادثه بزرگ دیگر امکان تامین حداقلی آب شرب را تا عادی شدن شرایط فراهم کند.

امینی با اشاره به سیل جاده چالوس در خرداد امسال و مشکلی که برای تامین حداکثری آب شرب مناطق غربی تهران ایجاد کرد، ادامه داد: سیل جاده چالوس و مسدود شدن خروجی سد امیر کبیر که سبب شد تامین چیزی حدود ۲۰ درصد از آب شرب تهران با مشکل مواجه شود، اما از طریق همین کمربند مواصلاتی بخش قابل توجهی از این کمبود جبران شد.

وی در همین باره تصریح کرد: طرح ایجاد کمربند مواصلاتی بین مخازن و تصفیه خانه‌های آب شرب تهران از ۱۲ سال پیش آغاز شده و با توجه به تاکیدات وزیر نیرو تا دو سال دیگر تکمیل خواهد شد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کار تامین آب شرب تهران از طریق ۷ تصفیه خانه و ۵ سد انجام می‌پذیرد، بیان کرد: ایجاد کمربند مواصلاتی میان این مراکز تامین آب سبب خواهد شد تا قدرت مانور تامین آب شرب تهران به شکل قابل توجهی افزایش یابد تا در صورت از دست دادن یک تصفیه خانه یا سد، مشکل خاصی در تامین آب شرب پایدار پایتخت ایجاد نشود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت احداث مخازن اضطراری برای تامین آب شرب تهران اظهار داشت: احداث مخازن اضطراری در کنار تکمیل کمربند مواصلاتی آب شرب تهران نیز به مدیران آب و فاضلاب کمک می‌کند تا در هنگام بحران قدرت مانور بیشتری برای تامین آب شرب پایتخت داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: