April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۳۲۰
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سال ۱۴۲۰ میزان جمعیت سالمند کشور به حدود ۲۰ درصد خواهد رسید و رشد سالمندی ایران بالاتر از آمار متوسط جهانی است.

افزایش میزان جمعیت سالمند کشور در سال ۱۴۲۰/ مشکلات اسکلتی در دوران کرونا افزایش ۳۰ درصدی داشته است

احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور در نشست خبری گفت: اکنون هشت درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند. رشد جمعیت سالمند دو برابر رشد سایر جمعیت ایران است.

به گفته وی در سال ۱۴۲۰ میزان جمعیت سالمند کشور به حدود ۲۰ درصد خواهد رسید و رشد سالمندی ایران بالاتر از آمار متوسط جهانی است.

موذن زاده بیان کرد: فقر حرکتی و کاهش حرکات فیزیکی سبب شد که میزان فعالیت بدنی کم شود و در قشر نوجوان و جوان میزان مشکلات اسکلتی در حدود ۳۰ درصد افزایش داشته باشد؛ همچنین ۴۰درصد از نوجوانان دچار چاقی هستند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور ادامه داد: استفاده بی رویه از تلفن همراه و خم شدن گردن و مشکلات ناشی از آن زیاد شده است.

او افزود: الان هشت هزار فیزیوتراپیست در کشور فعالیت می‌کنند و بر اساس آمار جهانی باید در حدود ۳۵ هزار فیزیوتراپیست با جمعیت ایران داشته باشیم و در این خصوص دچار کمبود هستیم.

پرهام پارسا نژاد نائب رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سی و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ۱۰۰ شرکت تجهیزات پزشکی و توانبخشی حضور خواهند داشت. در حاشیه این کنگره کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برگزار خواهد شد.

به گفته وی ما در زمینه آموزش افراد و به ویژه دانش آموزان در خصوص مشکلات اسکلتی مصر خواهیم بود.

او افزود: اگر وزن کوله پشتی بیشتر از ۱۵ درصد از وزن دانش آموز باشد سبب بروز آسیب‌های اسکلتی خواهد شد. هنوز یک پروانه مرکز فیزیوتراپی بعد از حریق یک کلینیک صادر نشده است.

بهروز عطار باشی مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از جمله محور‌های سی و چهارمین کنگره فیزیوتراپی، اختلالات عصبی و بیماری‌های قلبی و تنفسی است.

به گفته وی زندگی کم تحرکی و پاندمی کرونا سبب شد که مراجعه افراد بر اثر اختلالات حرکتی به فیزیوتراپی افزایش یابد. بعد از دوران کرونا اختلالات حرکتی به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: اختلالات حرکتی و عدم تحرک لازم بر اثر زندگی شهری و استفاده از رایانه سبب بروز مشکلات حرکتی در بین افراد شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: