April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۴۵۰
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: ادعای آمریکا درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین بی‌اساس است.

لاوروف: ادعای آمریکا درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین بی‌اساس است

سرگئی لاوروف در پاسخ به ادعای وزیر خارجه آمریکا، با اشاره به اینکه ما امروز اظهارات بسیاری از شخصیت‌های مختلف ملی و بین‌المللی را بیان کردیم که هیچ پایه و اساس واقعی ندارند، تاکید کرد: ادعای آمریکا درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی برای حمله به اوکراین بدون هیچ دلیل و مدرکی بیان شده و بی‌اساس است.

به گزارش تارنمای خبری تِلِریپورت، پیشتر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع اوکراین ادعا کرده بود که روسیه از پهپاد‌های ایرانی برای حمله علیه اوکراین استفاده می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در مورد بسیاری از موضوعات با اشتیاق و حرارت بسیار اعلام موضع می‌کند در حالی که اساسا اصل موضوع بی پایه و اساس است، افزود: بنابراین من نمی‌توانم در مورد مطرح شدن مجدد چنین ادعا‌های بی‌اساسی از سوی واشنگتن اظهارنظر کنم.

وی اظهار کرد: ادعای استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین در حالی از سوی کی‌یف مطرح می‌شود که مقامات ایرانی بار‌ها این مساله را رد کرده‌اند و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز روز ۶ جولای (۱۵ تیر) تاکید کرد که ادعا‌های کی‌یف در مورد استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جریان درگیری در اوکراین بی‌اساس است و گفت که حداقل یک پهپاد به من نشان دهید که ثابت کند این پهپاد ما است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران همواره اعلام کرده است که ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. وی تاکید کرده است که ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: