April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۴۶۹
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
رییس کل دادگستری استان قزوین از دستگیری ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک و صدور کیفر خواست برای این متهم خبر داد.

ضارب آمر به معروف در آبیک دستگیر شد

علی شعبانی در خصوص نشر خبری مبنی بر ایراد ضرب و جرح آمر به معروف در شهرستان آبیک اظهار کرد: در پی وصول گزارشی مبنی بر ایراد ضرب و جرح آمر به معروف موضوع با قید فوریت توسط دادستان شهرستان آبیک مورد پیگیری قرار گرفت و شخص آمر به معروف به مرجع قضایی دعوت‌شد و با تشکیل پرونده قضایی دستور لازم جهت برخورد قضایی با ضارب صادر گردید.

وی ادامه داد: با توجه به متواری شدن ضارب، خودروی مورد نظر در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: پس از حضور ضارب در دادسرای شهرستان آبیک و تفهیم اتهام، به دلیل عجز از تودیع وثیقه، متهم بازداشت و چند روز در زندان حضور داشت.

شعبانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم حمایت قضایی از آمران به معروف پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست جهت صدور حکم به دادگاه کیفری شهرستان آبیک ارسال گردید.

وی اضافه کرد: قطعاً در راستای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بویژه ماده ۷ و تبصره آن حمایت قضایی لازم از آمر به معروف و برخورد قانونی با ضارب صورت خواهد پذیرفت و حکم صادره علاوه بر جنبه خصوصی حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: نامبرده تعرض به بانوان در معابر و اماکن عمومی را که مجازات حبس دارد در سوابق خود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به هر نحوی نسبت به بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر در انجام وظایف شان تعرض یا مزاحمت ایجاد کنند حتی بدون اینکه مرتکب جرائمی نظیر تهدید، توهین و مانند آن شده باشند هم مجرم محسوب می‌شوند.

شعبانی افزود: متهمین طبق دستورالعمل نحوه رسیدگی به پرونده‌های خاص و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مشمول ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی بوده و تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: