کد خبر: ۴۰۲۵۶۶
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
واقعیت مجازی در خودرو‌ها فقط یک کمپین بازاریابی مدرن نیست، بلکه یک همزیستی بین خودرو و فناوری‌های پیشرفته است.

واقعیت مجازی چه تأثیری بر صنعت خودرو خواهد داشت؟

فناوری VR یا واقعیت مجازی به بازاریابی کمک می‌کند، اما مزایای آن صرفا به تبلیغات و برندسازی محدود نمی‌شود، بلکه خودروسازان راهی را برای استفاده از واقعیت مجازی در ساخت و طراحی پیدا کرده اند.

به عنوان مثال، دو گروه خودروسازی تصمیم گرفته اند از مدل‌های واقعیت مجازی سه بعدی برای ایجاد طرح‌های بیرونی و داخلی وسایل نقلیه خود استفاده کنند.

نمایشگاه‌های ماشین مبتنی بر واقعیت مجازی

نمایشگاه‌های خودرو، فضایی دارند که شما را به خرید آن ترغیب و خودرو‌ها را در نظر شما زیبا و جذاب جلوه می‌کنند. با این حال، همه مردم چه به دلیل دوری مسیر و چه به دلیل نبود آن در شهرشان، به یک نمایشگاه خودرو دسترسی ندارند. اینجا، یک نمایشگاه خودروی واقعیت مجازی این مشکل را با اجازه دادن به رانندگان برای دیدن طرح‌های جدید خودرو‌ها از خانه‌های خود حل می‌کند. به عنوان مثال، کیا یک نمایشگاه واقعیت مجازی راه اندازی کرده تا مدل‌های جدید خودرو را به مشتریان خود نشان دهد.

تجربه رانندگی از طریق واقعیت مجازی

تصور کنید در حالی که در خانه روی مبل راحتی خود نشسته اید، می‌توانید ماشینی را که می‌خواهید بخرید برانید. شرکت آبارث توانسته است این خیال پردازی را به واقعیت تبدیل کند. این شرکت تجربه رانندگی ماشین را از خانه به خریداران احتمالی ارائه کرده است. مشتریان یک جعبه هدفون Bose و یک هدست واقعیت مجازی دریافت کردند که تجربه رانندگی با خودروی مورد نظرشان از خانه را ممکن کرده است.

تاثیر عاطفی واقعیت مجازی

تجربه رانندگی و گردش از طریق واقعیت مجازی برای آشنایی با برند مورد نظر به خوبی عمل می‌کند، زیرا به شدت بر احساسات مشتریان تأثیر می‌گذارند و وقتی تصمیم می‌گیرید ماشین را با نشستن بر روی مبل راحتی خانه خود بخرید، می‌توانید به خود اجازه دهید که کاملاً در این تجربه غوطه‌ور شوید، این مسئله به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می‌کند.

آموزش‌های واقعیت مجازی خدمات مشتری را تغییر می‌دهد

واقعیت مجازی فرصت‌های آموزشی بسیاری را برای کارکنان و کمک به متخصصان در طراحی و مهندسی بهتر خودرو‌ها فراهم می‌کند.

همچنین این فناوری برای کمک به کارمندان در تجسم تجربه فروش مجازی مفید است تا خدمات مشتری خود را در سطح بالایی قرار دهند.

واقعیت مجازی چگونه صنعت خودرو را متحول خواهد کرد؟

واقعیت مجازی با انتقال فرآیند‌های دستی به واقعیت مجازی، ساخت خودرو را آسان‌تر می‌کند و به متخصصان این امکان را می‌دهد تا عیوب احتمالی و نقاط قوت خودرو‌های خود را به صورت سه بعدی در واقعیت مجازی ببینند.

واقعیت مجازی به نمونه‌سازی اولیه و آزمایش آن‌ها نیز کمک می‌کند، بنابراین طراحان، مهندسان و سایر متخصصان این حوزه ممکن است در آینده اقبال بیشتری به این فناوری داشته باشند.

اکنون، این متخصصان در حال ساخت نمونه‌های اولیه از کارخانه‌ها و اختراع تمام عملکرد‌ها هستند. برای مثال، طراحان می‌توانند با ایجاد دقیق‌ترین مدل‌های سه بعدی و دیدن واقعی‌ترین تصویر از خلاقیت‌های خود، از فناوری واقعیت مجازی بهره ببرند.

تولید یک خودروی جدید در واقعیت مجازی

در حال حاضر به نظر می‌رسد راه‌اندازی یک مدل خودروی مبتنی بر واقعیت مجازی، ترسیم آینده صنعت خودرو باشد. در این زمینه، خودروسازان مدل‌های واقعیت مجازی آخرین ساخته‌های خود را برای دستیابی به مخاطبان بیشتر به مشتریان ارائه می‌کنند.

واقعیت مجازی و ایمنی خودرو

شاید مهم‌ترین تأثیری که VR بر صنعت خودرو می‌گذارد، فرصتی برای جلوگیری از سناریو‌های تصادفات ترافیکی یا هر حادثه احتمالی دیگری باشد.

همچنین شایان ذکر است که واقعیت مجازی واقعی‌ترین تجربیات و امکانات را ایجاد می‌کند تا سازندگان بتوانند نمونه‌های اولیه خود را تغییر دهند.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: