کد خبر: ۴۰۲۶۰۱
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
زیر ساخت مناسبی برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی صورت نگرفته، اما صحبت‌های مدیران شهری سرشار از امیدواری و آمادگی کامل برای شروع ماه مهر است.

عدم تغییر در کمیت و کیفیت حمل و نقل عمومی با آغاز مهر/ ترافیکی که تمامی ندارد!

 مدت هاست که در گزارش‌های مختلفی به وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی پایتخت پرداختیم و باز هم گوش شنوایی از مسئولان ندیدیم؛ انگار آموزش دیده اند که تنها وعده بدهند و با شعار‌های رنگارنگ قشری از مردم را امیدوار کنند! همه می‌دانیم که با شروع ماه مهر که مدارس، دانشگاه‌ها و... به صورت جدی کار خود را آغاز می‌کنند، ترافیک سرسام آور می‌شود و تمایلات مردم برای استفاده از وسیله شخصی به طبع بیشتر می‌شود، اما اگر دقت کنید زیر ساخت مناسبی برای استفاده بیشتر از ظرفیت حمل و نقل عمومی صورت نمی‌گیرد و صرفا وعده‌هایی ارائه می‌شود...! مثال؟ یک سر به سخنرانی‌های مدیریت شهری در ۲ ماه اخیر بیاندازید؛ صحبت‌ها سرشار از امیدواری و آمادگی کامل برای شروع ماه مهر و کنترل ترافیک و البته بهسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی.

اما راستش را بخواهید اینطور نیست! ۱۰ روز هم از ماه مهر نمی‌گذرد، اما نگاهی به خیابان‌ها بیندازید! در هنگام صبح و عصر ترافیک معابر تهران به قدری افزایشی می‌شود که اصلا قابل تحمل نیست و نمی‌دانید دقیقا این تعداد ماشین در خیابان چه می‌کنند؟ اصلا چرا اتوبوس‌ها همانقدر با تاخیر به ایستگاه اعزام می‌شوند؟ چرا هنوز هم برخی اتوبوس‌ها کهنه و فرسوده هستند؟ این‌ها سوال‌هایی است که اگر در ترافیک وحشتناک پایتخت بمانید حتی به ذهنتان می‌آید و شما را درگیر می‌کند. در این راستا سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته که ۲۰ درصد ترافیک صبحگاهی بیشتر شده است. ۳۰۰ مدرسه مهم در معابر اصلی قرار دارند و پلیس راهور این مناطق را پوشش ترافیکی می‌دهد. در ۱۶۶ گلوگاه پلیس راهور حضور دارند تا مشکلات را بر طرف کنند تا ترافیک مضاعف نشود.

جالب اینجاست که نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران معتقد است که سه دستگاه اتوبوس سه‌کابین متاسفانه در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی پارک شده است و همچنان این اتوبوس‌ها خاک می‌خورد و این‌ها سرمایه و منابع شهر هستند و چگونه است ما نمی‌توانیم از این اتوبوس‌ها برای ارائه خدمت‌رسانی در شهر استفاده کنیم؟

وی با اشاره به ادعای شهرداری تهران مبنی بر قرارداد‌های متعدد و ورود اتوبوس‌های جدید به شهر تصریح کرد: تا به امروز چندین بار درخواست صریح و روشن و سوال معینی را در خصوص تعداد قرارداد‌ها برای ورود اتوبوس به شهرداری داده‌ام، اما تا الان هیچ قرارداد مشخصی برای ما ارسال نشده است تا ما بتوانیم صحت‌سنجی را در این زمینه انجام بدهیم؛ در حال حاضر شاهد یک بحران در حمل و نقل در شهر تهران هستیم، هنوز یک دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه نشده است.

این موضوع آنقدر حاد و پیچیده و البته مهم است که صدای بهشت نشینان شهری را هم در آورد، بهتر نیست شهردار تهران شفاف سازی کند و تغییرات را دقیقا در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم و یا خبرنگاران ارائه کند...؟!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: