May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۶۲۸
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: با همکاری سازمان استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت روند واردات خودرو تسریع خواهد شد.

واردات خودرو تسریع خواهد شد

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: ارز خوبی برای واردات خودرو در حدود یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده است همچنین چندین شرکت، منابع را برای واردات خودرو دریافت کرده‌اند و می‌توانند ثبت سفارش خوبی هم در این زمینه انجام دهند.

رئیس سازمان توسعه و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی برای دو ماه ۱۲ هزار خودرو ثبت سفارش در کارخانه سازنده داشته است تا برای آن هر ماه ۶ هزار خودرو ساخته و تحویل این شرکت شود.

وی بیان کرد: ما محدودیتی برای واردات خودرو نداریم فقط برخی از شرکت‌ها تا بتوانند استاندارد کامل محیط زیستی را دریافت و قیمت ارزش خودرو را در گمرک تایید کنند زمان بر خواهد بود.

رئیس سازمان توسعه و تجارت در خصوص فرآیند طولانی شدن واردات خودرو گفت: برخی از شرکت‌ها به دلیل محدودیت زیست محیطی، مقداری روند واردات را به تاخیر انداختند تا این مشکل برطرف شود و بتوانند ثبت سفارش خودرو را انجام دهند.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت روند واردات خودرو تسریع خواهد شد.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته گفته بود، اجرای کند آیین‌نامه واردات خودرو در ۶ ماه اول امسال چند دلیل داشت که یک بخش این بود که اولویت‌های تخصیص و سرمایه‌گذاری پیش‌تر از آن مطرح شده بود و بعد از آن، تخصیص ارز به واردات خودرو انجام می‌گرفت البته ابلاغ این آیین‌نامه نیز زمان‌بر شده بود و پیش‌بینی می‌کنیم این مسئله در شش ماه دوم سال سریع‌تر و بیشتر انجام بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: