April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۶۸۲
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
رییس جمهور از روند اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان بازدید و دستور آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه را صادر کرد.

افتتاح واحد نخست گازی نیروگاه فولاد مبارکه/عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به اصفهان آغاز شد/ طرح احیای زاینده‌رود کلید خورد

همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان اصفهان، واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه اصفهان به بهره‌برداری رسید.

‌عملیات اجرایی این نیروگاه بر‌اساس ماده ۴ قانون رفع موانع تولید و طبق برنامه اعلامی وزیر نیرو برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات برق خودتامین توسط صنایع از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم شروع شد و هم اینک به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

نیروگاه فولاد مبارکه سومین واحد نیروگاهی خودتامین صنایع است که تا کنون به مرحله بهره‌برداری رسیده و در مجموع وزارت نیرو عملیات احداث ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع را در دولت سیزدهم آغاز کرده است. دو واحد نیروگاهی صنایع نیز پیش از این در سمنان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس جمهور کشورمان دقایقی قبل وارد شرکت فولاد مبارکه شد. وی در این مجموعه ضمن حضور در معراج شهدای فولاد مبارکه و تجدید بیعت با شهدا یک درخت را نیز غرس کرد.

سید ابراهیم رییسی صبح جمعه از روند اجرا و پیشرفت مرحله نخست طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان به صورت هوایی بازدید کرد.

عملیات اجرایی مرحله نخست این پروژه مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و هم اینک در ۲۴ نقطه فعال با حضور ۱۴ پیمانکار فعال است. پیش‌بینی می‌شود که مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال به اتمام برسد.

در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود. طول مسیر انتقال آب از دریای عمان به اصفهان ۹۸۰ کیلومتر است و تاکنون آزادسازی ۵۲۰ کیلومتر از مسیر انجام و ۴۲۰ کیلومتر حفاری و ۲۱۴ کیلومتر لوله گذاری شده است.

غرس کردن درخت



تجلیل از پیمانکاران و کارکنان طرح انتقال آب به استان اصفهان

رئیس جمهور در این بازدید ضمن گفت‌وگوی صمیمی با پیمانکاران و کارگران این پروژه از تلاش‌های آن‌ها برای اجرای انتقال آب به استان اصفهان قدردانی کرد و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که زمان اجرای این طرح به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این کار آب‌رسانی مسئله بسیار مهمی است.

آیت‌الله سیدا‌براهیم رئیسی با بیان اینکه آزادکردن منابع آبی که بتواند به کار کشاورزی، صنعت و شرب استان اصفهان کمک کند اهمیت بسیاری دارد، اظهار داشت: ۲۸ جبهه کاری در این طرح فعال هستند؛ از همه پیمانکاران، مهندسان و کارگران پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان اصفهان تقدیر و تشکر می‌کنم.

افتتاح مرحله اول نیروگاه فولاد مبارکه با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و طرح تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به اصفهان است.

همچنین مراسم افتتاحیه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است نیز عصر امروز با حضور رئیس جمهور در اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: