April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۷۴۸
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیش نویس قطعنامه‌ای برای تصویب رسمی نام کشور فلسطین رای مثبت داد.

رای مثبت آژانس بین المللی انرژی اتمی به تصویب کشور فلسطین

آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیش نویس قطعنامه‌ای برای تصویب رسمی نام کشور فلسطین رای مثبت داد که از آن می‌توان به سیلی به رژیم صهیونیستی و پیروزی بزرگی برای فلسطین یاد کرد.

بر اساس آنچه خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گزارش داد، این تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اتریش گرفته شده است.

آژانس گزارش داد که کنفرانس عمومی این سازمان روز پنجشنبه قطعنامه مصر به نمایندگی از فلسطین برای تصویب نامگذاری کشور فلسطین به صورت رسمی در آژانس را تصویب کرده است. براساس این گزارش و بدون اشاره به جزییات آن، آژانس امتیازات و حقوق مهمی دیگری نیز به فلسطین داده است.

خبرگزاری وفا فلسطین، ۹۲ کشور در راستای حمایت از پیش نویس قطعنامه تحت عنوان «وضعیت فلسطین» در آژانس بین المللی انرژی اتمی رأی دادند، درحالی که ۲۱ کشور دیگر به این قطعنامه رأی ممتنع داده و تنها پنج کشور مخالفت خود را با آن اعلام کردند. این پیش نویس ارائه شده از سوی مصر، مورد حمایت کشور‌های عربی دیگر (که به نامشان اشاره نشده) و گروه ۷۷، چین و ترکیه قرار گرفت.

این اقدام در چارچوب تلاش رهبران فلسطینی برای دستیابی به عضویت کامل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر آژانس‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: