April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۷۵۰
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته با کمک نهاد‌های ذیربط حوادث کار ۱۴ درصد نسبت به نرخ جهانی کاهش داشت و فوتی‌های ناشی از حوادث کار هم زکاهش ۱۱ درصدی داشته است.

کاهش ۱۱ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار

علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین همایش ملی چشم‌انداز ایمنی و بهداشت شغلی با محوریت مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان بین‌المللی گفا: طبق قانون کار، حفظ و صیانت از نیروی کار وظیفه وزارت تعاون است. در حوادث حوزه کار کشور در سال‌های قبل حوادث ناگواری داشتیم.

وی گفت: در سال ۲۰۲۳، در شرایط و محیط کار نا ایمن در جهان ۳۴۰ میلیون حادثه رخ داد که منجر به فوت بیش از ۲ میلیون نفر شد. همچنین ۱۶۰ میلیون بیماری شغلی در جهان وجود دارد که ۳۱۳ میلیون کارگر درگیر آن هستند.

معاون وزیر کار گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ایمنی بهداشت موجب کاهش هزینه‌های حوزه حوادث کار می‌شود. برای اینکه بتوانیم انسجامی در کار ایجاد کنیم در دولت سیزدهم آیین‌نامه مقاوله‌نامه به تصویب رسید و ابلاغ شد و سال آینده باید نخستین گزارش خود در این را ارائه بدهیم.

وی اظهار کرد: سیاست‌های ملی این قانون در آیین‌نامه مصوب بر این تاکید دارد که هر کشور عضو باید با مشورت تشکل‌های کارفرمایی، سیاست‌های بهداشتی و ایمنی را بازنگری کرده و آن‌ها را اعمال کند.

رعیتی‌فرد با بیان این‌که شناسایی خطرات ذاتی و شناسایی، کنترل و حذف خطرات از جمله وظایف وزارت تعاون است، تصریح‌کرد: وزارت تعاون به عنوان دستگاه صلاحیت‌دار باید در قوانین کار بازنگری‌هایی را انجام دهد، وزارت بهداشت باید برنامه کاهش بیماری‌های شغلی را انجام دهد و سازمان فنی و حرفه‌ای باید برای آموزش نیروی کار برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: همچنین سازمان استاندارد باید بر استاندارد‌های تولید، ساخت، واردات ماشین آلات، تجهیزات کار و ابزار کار نظارت داشته باشد. وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم و صدا و سیما جزو دستگاه‌هایی هستند که در این حوزه دارای مسوولیت هستند و باید به آن‌ها عمل کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: