کد خبر: ۴۰۲۸۱۰
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
اداره کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های محلی در این استان هشدار سطح زرد شماره ۴۹ صادر کرد.

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد، زمان شروع فعالیت این سامانه از عصر روز (یکشنبه ۹ مهر) و زمان پایان نیز اواخر وقت پنجشنبه (۱۳ مهر) در بیشتر مناطق استان اردبیل به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان خواهد بود.

نوع مخاطره هم وزش تندباد‌های موقتی، بارش باران، رگبار و رعد و برق و کاهش دمای هوا بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس به‌ویژه از روز سه‌شنبه (۱۱ مهر) پیش‌بینی شده است.

کاهش دید افقی بر اثر رخداد مه، بارش برف در ارتفاعات استان، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات استان و احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان از آثار این سامانه جوی است.

اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی استان، اجتناب کوهنوردان از صعود به ارتفاعات، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: