کد خبر: ۴۰۲۸۱۴
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
طالبی زاده گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی بر وصول مالیات از کسبه خرد بازار است؛ در حالی که بیشترین فرار مالیاتی با ارقام بالا مربوط به شرکت‌های بزرگ دولتی، خصوصی و پزشکان است.

لزوم برخورد جدی با موضوع فرار مالیاتی

رضا طالبی زاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان در کارگاه آموزشی نظام دادرسی مالیاتی و بررسی آخرین تغییرات آن گفت: متاسفانه برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی بسیاری از مودیان به جای رجوع به کارشناسان مالیاتی، به کافی نت‌های سطح شهر مراجعه می‌کنند؛ لذا از آنجایی که این افراد تخصص کافی در این زمینه ندارند، برای مودیان اظهارنامه‌هایی را تنظیم می‌کنند که موجب طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های آنان می‌شود.

او افزود: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته جهان، خرج و مخارج امور کشور با اخذ مالیات است؛ اما در ایران درآمد دولت از وصول مالیات مبلغ ناچیزی است.

این مقام قضایی اظهار داشت: در اکثر موارد کارشناسان امور مالیاتی تمرکز خود را بر بررسی هزینه‌های مودیان مالیاتی می‌گذارند و درآمد‌های واقعی مودیان محاسبه نمی‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر لزوم برخورد جدی با موضوع فرار مالیاتی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی بر وصول مالیات از کسبه خرد بازار است؛ اما متاسفانه بیشترین فرار مالیاتی با ارقام بالا مربوط به شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی و پزشکان است.

طالبی زاده بیان داشت: مالیات دوسویه است دولت که مالیات می‌گیرد و مودیان که برای پیشرفت و آبادانی کشور مالیات می‌دهند، سازمان امور مالیاتی بایستی در اخذ مالیات بصورت عادلانه رفتار کند و رضایتمندی مودیان مالیاتی را مد نظر قرار دهد.

این مقام قضایی در استان کرمان تصریح کرد: از انجائیکه برخی از قوانین مالیاتی بصورت مقطعی وضع می‌شوند این خود موجب بازخورد‌های اجتماعی منفی و بعضا نارضایتی مودیان می‌گردد و به دلیل وجود مشکلات عدیده‌ای که جهت اخذ مالیات در کشور وجود دارد، بعضی از مودیان مالیاتی نسبت به میزان پرداخت مالیات اعتراض دارند و در پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متاسفانه سازمان امور مالیاتی میزان مالیات مودیان را بصورت غیر مستند و علی الراس تعیین می‌کند و در نتیجه باعث بوجود آمدن ابهامات زیادی در پرونده می‌گردد.

رضا طالبی زاده در پایان عنوان کرد: همانطور که قوه قضائیه جهت تنظیم دادخواست حقوقی از دفاتر خدمات قضایی استفاده می‌کند بهتر است در سطح کشور برای تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی از بازنشستگان متخصص مالیاتی استفاده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: