April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۸۲۰
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
پس از گذشت ده سال از زمان قطع روابط میان ریاض و دمشق، کنسول سوریه برای افتتاح سفارت به عربستان سفر کرد.

سفارت سوریه در عربستان بازگشایی می‌شود

احسان رمان، کنسول سوریه دیروز وارد محل سفارت سوریه در ریاض شد تا در راستای اجرای تصمیم دو کشور مبنی بر از سرگیری روابط خود، کار دیپلماتیک در سفارت را از سر بگیرد.

به گزارش الوطن، رمان در بیانیه‌ای در بدو ورود به مقر سفارت با حضور تعدادی از اعضای جامعه سوریه و تعدادی از سرمایه گذاران، سرشناسان و شیوخ قبایل در ریاض و دمام گفت: سفارت در ریاض خانه همه است. خدمت به همه اعضای جامعه سوری در عربستان سعودی و ارائه بهترین خدمات به همه مردم سوریه ساکن در عربستان سعودی از جمله اهداف ماست.

وی در بیانیه خود که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ده سال است که سفارت تعطیل است و نیاز به زمان بیشتری دارد، افتتاح رسمی سفارت به روی شهروندان نیازمند مراحل، تمهیدات و تجهیزات لجستیکی است.

رمان افزود: در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر در‌های سفارت را برای پذیرایی از شهروندان باز کنیم تا بهترین خدمات مربوط به امور کنسولی و گذرنامه‌ها به ویژه مواردی که منقضی شده است مطابق با بخشنامه‌های رئیس جمهور ارائه شود. بشار اسد همیشه برای خدمت به شهروندان تلاش می‌کند.

او با ابراز امیدواری از همکاری اعضای جامعه سوری در عربستان سعودی و سفارت با هدف تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، گفت: نمایندگی دیپلماتیک سوریه در ریاض متشکل از آقایان دکتر احسان رمان (کنسول) و عامر الطیان، حسین عبدالعزیز و رکن داوود است.

تعدادی از اعضای جامعه سوریه نیز به نوبه خود با ابراز خوشحالی و خرسندی از موضوع بازگشایی سفارت کشورشان در ریاض ضمن تبریک و تهنیت، حمایت خود را از کشور و رهبری آن اعلام کردند. در ۹ ماه مه، سوریه ساعاتی پس از آن که ریاض درباره از سرگیری ماموریت دیپلماتیک خود در دمشق خبر داد، از سرگیری ماموریت دیپلماتیک خود در پادشاهی عربستان سعودی را اعلام کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: