کد خبر: ۴۰۲۸۲۷
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
ابتکار «گردشگری ذهن‌ها را باز می‌کند» برای تغییر عادات سفر در ریاض راه‌اندازی شد.

گردشگری ذهن‌ها را باز می‌کند

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) یک ابتکار جهانی جدید را راه‌اندازی کرده است که با هدف متحد کردن و تشویق کشورها، رهبران بخش گردشگری و مصرف‌کنندگان خدمات گردشگری طراحی شده است تا هنگام انتخاب مقصد سفر، ذهن بازتری داشته باشند.

ابتکار «گردشگری ذهن‌ها را باز می‌کند» که در جریان جشن‌های روز جهانی گردشگری در ریاض اعلام شد، نقش قدرتمندی را که گردشگری در پیوند دادن فرهنگ‌ها و ترویج دادنِ دنیایی به‌هم‌پیوسته‌تر و هماهنگ‌تر ایفا می‌کند، به نمایش می‌گذارد. به مناسبت آغاز به کار این ابتکار، به نمایندگانی که در ریاض گرد هم آمده بودند، یک تعهد ویژه ارائه شد که از آن‌ها می‌خواست فعالانه برای تبلیغ مقاصد جدید و کمتر دیده شده، تلاش کنند.

روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ در حالی برگزار شد که داده‌های جدید UNWTO بر بهبود این بخش از تأثیرات همه‌گیری کرونا تاکید کرد. با این حال، تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که تنها تعداد کمی از گردشگران قصد دارند با شروع دوباره سفر، به دنبال مقاصد جدید یا متفاوت باشند. بر اساس بارومتر جهانی گردشگری UNWTO، گردشگری جهانی در مسیر بازیابی ۸۰ درصد و ۹۵ درصد تعداد ورودی‌های بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۲۳ است.

با این حال، یک نظرسنجی اخیر YouGov نشان داد که ۶۶٪ از گردشگران معتقدند سفر به مکانی برایشان آشنا باشد، مهم است. کمتر از نیمی از پاسخ‌دهندگان از سفر به مکان‌هایی که اطلاعات کمی در مورد آن‌ها دارند، احساس ناراحتی می‌کنند. این در حالی است که از بین کسانی که به مقاصد جدید سفر می‌کنند، ۸۳ درصد موافقند که با دیدگاهی گسترش‌یافته به کشور خود باز می‌گردند.

این داده‌ها نیاز به ابتکاراتی مانند «گردشگری ذهن‌ها را باز می‌کند» را برای تشویق مصرف‌کنندگان خدمات گردشگری به تنوع بخشیدن به عادات سفر خود نشان می‌دهد و UNWTO بخش جهانی را برای حمایت از این هدف متحد می‌کند. هدف این ابتکار همچنین اجازه دادن به مقامات دولتی، رهبران بخش گردشگری و مصرف‌کنندگان برای کاهش اثرات گردشگری بیش از حد (اورتوریسم)، تقویت درک متقابل، حفظ محیط زیست و تضمین رشد عادلانه بخش گردشگری است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گفت: برای اطمینان از رونق واقعی جهانی، ما باید با هم کار کنیم تا اطمینان حاصل شود که هر کشوری می‌تواند از پتانسیل صنعت گردشگری پر رونق استفاده کند. این بخش به عنوان یک نیروی متحدکننده عمل می‌کند، درک فرهنگی را تقویت کرده و پیوند‌های بین جوامع را محکم‌تر می‌کند و از حفظ محیط زیست حمایت می‌کند.

او ادامه داد: ابتکار «گردشگری ذهن‌ها را باز می‌کند» دعوتی قانع‌کننده برای مسافران است تا افق‌های دید خود را گسترش دهند و گوشه‌های ناشناخته جهان ما را کشف کنند. با انجام این کار، نه تنها زیبایی مقاصد مختلف آشکار می‌شود، بلکه باعث قدردانی از فرهنگ‌ها و مردمی که این مکان‌ها را خانه خود می‌دانند نیز می‌شود.

شعار روز جهانی گردشگری

احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، نیز گفت: عربستان از زمان آغاز سفر گردشگری خود، متعهد به تقویت این بخش و ایجاد تاثیر فراتر از مرز‌ها بوده است. مشارکت‌های ما از جمله مشارکت‌های محوری مانند تاسیس دفتر خاورمیانه UNWTO در ریاض، ایجاد مدرسه ریاض برای مسافرت و مهمان‌نوازی و میزبانی نسخه‌های رکوردشکنی مجمع جهانی WTTC و روز جهانی گردشگری UNWTO، بر پتانسیل عظیم این بخش در زمانی که مردم از سرتاسر جهان متحد و متصل هستند، تاکید می‌کند.

او در پایان گفت: ابتکار UNWTO «گردشگری ذهن‌ها را باز می‌کند» نقطه عطف مهم دیگری برای بخش گردشگری است و راه‌اندازی آن در روز جهانی گردشگری در ریاض تداوم‌بخش بسیاری از تعهدات قبلی ما به بخش گردشگری جهانی است.

در ریاض، مهمانان سطح بالا در جشن‌های روز جهانی گردشگری دعوت شدند تا با یک تعهد موافقت کنند که نشان‌دهنده تعهد مشترک آن‌ها برای همکاری در موارد زیر است:

مقاصد کمترشناخته‌شده را پذیرا و قابل دسترس‌تر کنند
به تهیه و تقویت محیطی که سفر به مقاصد کمتر شناخته شده را تحسین می‌کند، کمک کنند
نسبت به فرهنگ‌ها و مقاصد جدید ذهنی بازتر داشته باشند.
ابتکار «گردشگری ذهن‌ها را باز می‌کند» برای تغییر عادات سفر در ریاض راه‌اندازی شد

نماد جدیدی هم برای این ابتکار عمل رونمایی شد. این نماد با الهام از رنگ‌های پرچم هر کشور در جهان، به عنوان یک نمود بصری از همکاری با یکدیگر برای تشخیص قدرت گردشگری در تقویت ارتباطات فرهنگی و رشد پایدار برای همه عمل می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: