April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۸۷۷
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
یک کارگردان درباره فیلم کوتاه گفت: فیلم کوتاه‌ی فعالیت آماتوری است و معتقدم تبلیغات کیفیت بهتری نسبت به فیلم کوتاه دارند.

انتخاب اسم خوب یکی از اصول فیلمنامه‌نویسی است

چندی پیش فیلم کوتاه «شاید» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی سید وهاب طباطبایی آماده نمایش شد. این اثر اولین تجربه وهاب طباطبایی در عرصه کارگردانی است که در پاییز سال ۱۳۹۸ مراحل تولید خود را پشت سر گذاشت. نیمی از تصویربرداری این اثر در قلعه انوشیروان ساسانی، تنها قلعه قابل سکونت با قدمت ۲۳۰۰ سال انجام شده است.

فیلم کوتاه «شاید» روایتگر داستان دو برادر است که در خانه پدری خود گنج پیدا می‌کنند. این اثر سعی دارد، نادیده گرفتن ارزش‌های مادی و معنوی کشور توسط مردم عادی را بیان کند.

در داستان «شاید» آمده است: «تو دل کویر یه عالمه گنج خوابیده، یه عالمه گنج غمگین که تشنه نوازشند ….



فیلم کوتاه‌

سید وهاب طباطبایی درباره دلیل ساخت این فیلم کوتاه گفت: در واقع از نه سالگی علاقه‌مند به عرصه فیلمسازی بودم و ایده فیلم کوتاه ساختن سر تمرین کلاس‌هایی که می‌رفتم، ایجاد شد. داستان شاید بنا برتجربیات شخصی‌ام اتفاق افتاد که روایت داستان فیلم مربوط به پسردایی‌های بنده است. من بعد از گذشت ۱۴ سال با کمک همین افراد فیلم را ساختم، البته در روایت داستان کوزه‌ای شکسته می‌شود که از آن به بعد داستان ایده ذهن خود بنده است. همچنین من به عنوان یک ماجرای مستند و واقعی به کمک و مشورت اساتیدم موفق شدم تا پسردایی‌های خود را مجاب کنم تا نقش حقیقی خود را مجددا بعد از گذشت ۱۵ سال بازی کنند که معتقدم یکی از جذابیت‌های این فیلم کوتاه است.

وی درباره موضوع فیلم ادامه داد: من به وفور دوستانی را دیده‌ام که استعداد دارند و بنابر موقعیتشان گنج‌های مملکت را صاحب می‌شوند. هرفردی یک گنج است و اگر خود دست به کار نشود باید برای دیگران کار کند، به همین دلیل از میانه به بعد داستان این پایان را نوشتم.

طباطبایی درباره انتخاب اسم فیلم گفت: علاوه بر اینکه خود «شاید» سوال است، انتخاب اسم خوب برای فیلم یکی از اصول فیلمنامه نویسی است. اسم «شاید» برای شخص من از مصرع یک شعر آمد که محسن نامجو می‌گوید: شاید که آینده از آن ما. به همین دلیل اسم فیلم را «شاید» انتخاب کردم.

وی درباره جایگاه فیلم‌های کوتاه در کشور بیان کرد: از نظر من فیلم کوتاه در ایران جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد، به آن توجه نمی‌شود و به فیلم کوتاه به عنوان یک سبک فیلم‌سازی از جهات مختلف پرداخته نمی‌شود. بیشتر افراد فیلم کوتاه را یک فعالیت آماتوری می‌بینند. بنظرم این مسئله یک مشکل اساسی است که افرادی صرفا برای ساخت فیلم فعالیت کنند. از نظر من مسائل و مشکلات فیلم کوتاه واضح است، برای مثال تصویر تبلیغات ما کیفیت بهتری نسبت به فیلم کوتاه دارند.

وهاب طباطبایی افزود: اکثر دوستانی که به سمت فیلم کوتاه هدایت می‌شوند بیشتر نگاهشان این است که جشنواره‌ها چه چیزی را می‌پسندند. به نظرم فیلمسازان باید چیزی را به عنوان دغدغه درست انتخاب کنند که توجه یا نگاه جشنواره را به خود جلب کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: