April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۲۶۲
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران حملات حماس علیه اسرائیل را هدایت یا برنامه ریزی کرده است در اختیار نداریم.

وزارت خارجه آمریکا: اطلاعاتی مبنی بر هدایت حملات حماس از سوی ایران نداریم

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درپی فضاسازی‌ها برای کشاندن پای ایران به جنگ جدید فلسطین و اسرائیل در پی حملات غافلگیرانه نیرو‌های مقاومت، اعلام کرد: ما هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران حملات حماس علیه اسرائیل را هدایت یا برنامه ریزی کرده است در اختیار نداریم، اما به جمع آوری شواهد و اطلاعات ادامه می‌دهیم.

به گزارش نیویورک، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در حمله حماس به اسرائیل افزود: ایران احتمالا می‌دانست که حماس در حال برنامه‌ریزی عملیاتی علیه اسرائیل است، اما از زمان‌بندی دقیق یا وسعت آنچه که رخ داده، آگاه نبوده است.

میلر در عین حال گفت: ایران یک حامی بلند مدت حماس بوده و به آن کمک‌های مالی و تجهیزاتی کرده است. اما ما هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آن‌ها این حمله را حمایت یا هدایت کرده اند ندیده ایم. هنوز زود است که در این خصوص نتیجه گیری شود. ما در روز‌ها و هفته‌های آینده به اطلاعات جدید توجه خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره درخواست‌های برخی جمهوریخواهان در کنگره برای مسدود کردن دوباره ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران که اکنون در حساب‌هایی در قطر است، با اشاره به نقل قولی از مایک پمپئو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در زمینه ایجاد این حساب‌ها در دوم نوامبر سال ۲۰۱۸ گفت: این دولت پیشین آمریکا بود که ابتدا اجازه داد این پول ایران سپرده گذاری شود.

وی با رد این ادعا که ایران می‌تواند از این پول برای فعالیت‌های مخرب استفاده کند، گفت: ۱۰۰ درصد درآمدی که ایران از فروش نفت خام دریافت می‌کند در حساب‌های خارجی نگهداری می‌شود و ایران می‌تواند فقط برای تجارت بشردوستانه یا تجارت دوجانبه کالا‌ها و خدمات غیرتحریمی استفاده کند.

میلر با بیان ادعا‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ایران همیشه از تروریسم حمایت مالی کرده است. آن‌ها همیشه از فعالیت‌های بدخواهانه در منطقه حمایت مالی کرده اند و به همین دلیل است که ما همیشه برای پاسخگویی ان‌ها اقدام کرده ایم. اما این پول (پول‌های آزاد شده ایران در قطر) فقط برای اهداف بشردوستانه قابل استفاده است و در حال حاضر یک سنت آن هزینه نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا آمریکا بار دیگر ادعا کرد: ایران قبل از اینکه این حساب‌های مالی ایجاد شوند از تروریسم حمایت مالی کرده است و بدون شک به حمایت از تروریسم ادامه خواهد داد. ما نظارت دقیق و توانایی مسدود کردن آن را در هر زمانی داریم.

میلر در پاسخ به ادعایی درباره واکنش آمریکا به همدستی ایران در حملات حماس علیه اسرائیل و تشویق شرکای خود به معرفی سپاه پاسداران بعنوان سازمان تروریستی مدعی شد: ما فکر می‌کنیم که سایر کشور‌ها باید سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند. آن‌ها از تروریسم در سراسر جهان حمایت کرده اند. ایران به صورت جامع از حماس حمایت کرده است، اما ما به جمع آوری شواهد و اطلاعات در خصوص نقش ایران در حمله اخیر حماس ادامه خواهیم داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: