کد خبر: ۴۰۳۲۷۳
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهرستان میاندورود خبر داد.

عملیات اجرایی آبرسانی به شهرستان میاندورود به زودی آغاز می‌شود

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه جلسه هماهنگی عملیات آبرسانی به شهرستان میاندورود از برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای آغاز پروژه آبرسانی یک شهر و ۳۵ روستای شهرستان میاندورود انجام شده و تا پیش از پایان پاییز امسال عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.

او افزود: برای اجرای این پروژه یک خط انتقال ۳۰ کیلومتری با قطر بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر قرار است اجرا شود و یک مخزن پنج هزار مترمکعبی نیز ساخته خواهد شد تا ۳.۳ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی مورد نیاز سالانه حدود ۵۲ هزار نفر از جمعیت ساکن یک شهر و ۳۵ روستای شهرستان میاندورود را تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: برای اجرای این طرح نزدیک به ۱۵ هکتار تملک زمین در مسیر لوله‌گذاری باید انجام شود و اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه نیز ۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

او افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است به زودی فاز نخست این پروژه با لوله‌گذاری از شهرستان میاندورود به سمت ساری و خط انتقال آب آشامیدنی تاسیسات سد شهید رجایی آغاز شود و پس از آن نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه در قالب فاز‌های بعدی ادامه می‌یابد.

شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران طرح جامعی شامل ۹ مجتمع آبرسانی را برای تأمین آب آشامیدنی سراسر استان از منابع آب‌های سطحی تهیه کرد که این طرح سال ۱۳۹۴ به تصویب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسید و بر اساس آن قرار است تا سال ۱۴۲۵ زیرساخت‌های لازم از جمله ایستگاه‌های پمپاژ، تصفیه‌خانه‌ها و همچنین ۵۵۰ هزار متر مکعب مخزن و یک‌هزار کیلومتر خط انتقال برای تامین حدود ۱۶ متر مکعب در ثانیه آب تصفیه شده از محل آب‌های سطحی ایجاد شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: