فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه :
کد خبر: ۴۰۳۲۷۷
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
سردار هاشمی گفت: چند سال پیش به یکی از کشور‌های حوزه تولید ناو برای پیمایش اقیانوس درخواست طراحی ناو دادیم، اما با ما همکاری نکردند. خودمان با تکیه بر توان دانشمندان داخلی ناوی طراحی کردیم که هیچ نمونه خارجی ندارد.

ناو شهید سلیمانی هیچ نمونه خارجی ندارد

سردار مهدی هاشمی فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه در رویداد فناورانه پتروفن زون ۲ که در محل سالن همایش‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، با تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان گفت: امروز یکی از جهاد‌های بزرگی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، جهاد علمی است. جهاد علمی پایه بسیاری از جهاد‌های دیگر مانند جهاد سلامت و جهاد امنیت است.

او می‌گوید: برکاتی که امروز در حوزه دفاعی، نظامی و امنیت می‌بینید بسیاری از آن مدیون جهاد‌های علمی است که شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان علمی محقق کردند.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه درباره تهدید اخیر آمریکایی‌ها برای استقرار شناور‌های بدون سرنشین در خلیج فارس گفت: آمریکایی‌ها در خلیج فارس ۲ یا ۳ سال است که اعلام می‌کنند بیش از ۱۰۰ فروند شناور بدون سرنشین مستقر می‌کنیم.

سردار هاشمی ادامه داد: می‌دانید که در حوزه علوم و فنون بنیان شکن یکی از محور‌های آن خودمختاری است؛ یعنی استفاده از فناوری که خودران و بدون حضور انسان است.

او گفت: شهید عبدالله رودکی در دهه ۷۰ روی خودمختاری شناور‌ها کار می‌کرد و ما اوایل دهه ۷۰ توانستیم شناور خودمختار را بسازیم.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه افزود: در زمان دفاع مقدس موشک نداشتیم. آقای رفیق‌دوست ارتباطی با قذافی داشت و توانست چند موشک HY ۲ تهیه کند تا با ۲۰ یا ۳۰ نفر خدمه بتوانیم یک موشک شلیک کنیم.

سردار هاشمی ادامه داد: شهید تهرانی‌مقدم وقتی به روس‌ها گفت موشک نقطه‌زن می‌خواهیم آن‌ها به ما خندیدند؛ آقای تهرانی‌مقدم به آن‌ها گفت سال آینده موشک نقطه‌زن را خواهیم ساخت و این اتفاق رخ داد.

او به ناو شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: چند سال پیش به یکی از کشور‌های حوزه تولید ناو برای پیمایش اقیانوس درخواست طراحی ناو دادیم، اما با ما همکاری نکردند. خودمان با تکیه بر توان دانشمندان داخلی ناوی طراحی کردیم که هیچ نمونه خارجی ندارد.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه ادامه داد: امروز ناو شهید سلیمانی یک ناو تمام عیار از جنس آلومینیوم، با توان رزمی بالا و ۱۰۰ درصد ایرانی است که خودمان ساختیم و نقشه طرح آن دست هیچ کشوری نیست.

سردار هاشمی گفت: اگر در جبهه حق باشید خدا به کار شما برکت می‌دهد و راه‌ها را بر شما باز می‌کند.

او با بیان اینکه ورود از طریق آسمان با پاراگلایدر مربوط به جنگ‌های ۱۰۰ سال پیش است، ادامه داد: نمونه این برکت‌های الهی را امروز می‌توان‌د در غزه دید. حماس با پاراگلایدر وارد سرزمین‌های اشغالی شد و گنبد آهنین نتوانست جلوی ورود این نیرو‌ها را بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: