April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
توسط مرکز تحقیقات فرآوری ایران انجام شد:
کد خبر: ۴۰۳۴۲۰
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از ساخت بومی دستگاه سیکلون واسطه سنگین سیار توسط متخصصان این مرکز برای نخستین بار در کشور خبر داد.

بومی سازی دستگاه سیکلون سنگین سیار برای نخستین بار

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مرتضی هاشم‌پور با بیان این مطلب اعلام کرد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با هدف رفع چالش‌های پیش روی واحد‌های فرآوری مواد معدنی، ساخت دستگاه‌های سیار فرآوری را در دستور کار خود قرار داده است.


وی افزود: دستگاه سیکلون واسطه سنگین سیار نیز در راستای توسعه فن آوری، رفع چالش‌های فرآوری مواد معدنی و همچنین، بهره برداری و احیای معادن کوچک مقیاس توسط متخصصان مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، طراحی و ساخته شده است.


صرفه اقتصادی دستگاه سیکلون سیار برای معادن کوچک

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه پیش از این نمونه خارجی دستگاه سیکلون واسطه سنگین با مشخصه ثابت و ظرفیت ۵ تن بر ساعت از کشور آفریقای جنوبی وارد کشور می‌شد، گفت: با توجه به نیاز معادن کوچک، بومی سازی دستگاه مذکور در برنامه این مرکز قرار گرفت و خوشبختانه متخصصان توانستند دستگاه مذکور را بومی سازی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه سیکلون واسطه سنگین قابلیت بارگیری بر روی تریلی را دارد و می‌توان نسبت به جابجایی در معادن مختلف و حتی مناطق صعب العبور، اقدام و از آن بهره برداری کرد. از این رو، برای ذخایر معدنی کوچک، صرفه اقتصادی دارد و پس از پایان هر ذخیره می‌توان، آن در معدن دیگر مستقر کرد.


مزایای دستگاه سیکلون واسطه سنگین

هاشم پور با اشاره به مزایای دستگاه سیکلون واسطه سنگین گفت: کاهش هزینه‌های مصرفی از جمله انرژی و آب، به حداکثر رساندن بهره وری به دلیل سیار بودن آن و نیز کاهش قابل توجه هزینه و زمان مربوط به انتقال کارخانه‌های ثابت، از جمله مزایای این دستگاه است.

وی افزود: با افزایش این واحد‌های سیار، میزان تولید ناخالص داخلی افزایش و خام فروشی مواد معدنی و واردات کنسانتره مورد نیاز کشور کاهش خواهد یافت. علاوه براین، دانش فنی ایجاد شده در کشور در زمینه ساخت سیستم‌های سیار فرآوری، باعث جلوگیری از واردات این تجهیز، کاهش ارزبری و کاهش قیمت تمام شده و موجب کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری مورد نیاز خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: