کد خبر: ۴۰۳۴۵۲
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
رژیم صهیونیستی به دو مقر نیروهای امداد و نجات در جنوب و شرق غزه و چند بیمارستان حمله کرد که شهید و زخمی برجای گذاشت.

در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی،حمله صهیونیست‌ها به امدادگران/ آنروا: غزه در حال خفه شدن است

به گزارش شبکه المیادین، پنج تن در حمله صهیونیست‌ها به مقر نیرو‌های امداد و نجات در کوی التفاح در غزه به شهادت رسیدند. منطقه جبالیا واقع در شمال شهر غزه نیز هدف قرار گرفت که دو تن کشته شدند.

منابع خبری فلسطینی بامداد دوشنبه گزارش دادند که حملات اشغالگران همچنان ادامه دارد و محدوده بیمارستان‌های الشفا و القدس نیز هدف قرار گرفتند. رژیم صهیونیستی محوطه بیمارستان قدس در تل الهوای غزه را با هدف فشار برای تخلیه آن پنج بار بمباران کرد. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شدت بمباران در اطراف ساختمان قدس به حدی زیادی است که آمبولانس‌ها دیگر قادر نیستند برای اجابت درخواست کمک مجروحان و شهدا اقدام کنند.

خبرنگار این شبکه خبری گزارش داد که بمباران شدید با بمب‌های قوی در حال گسترش به تمام مناطق نوار غزه است. اردوگاه النصیرات و خان یونس نیز از حمله صهیونیست‌ها در امان نمانده است. براساس این گزارش به دنبال حمله صهیونیست‌ها به منطقه حی الأمل در خان یونس شماری شهید و زخمی شدند و عملیات جستجوی مفقودین در زیر آوار ادامه دارد. شمار زیادی نیز در حمله به منزل خانواده ابو مصطفی و منزل مسکونی دیگر در محله امارات در خان‌یونس شهید و زخمی شدند.

آنروا: غزه در حال خفه شدن است

فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داد و گفت: واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند. درست زمانی که دارم با شما صحبت می‌کنم، غزه از کمبود آب و برق رنج می‌برد.

وی ادامه داد: همکارانم در غزه دیگر قادر به ارائه کمک‌های بشردوستانه نیستند. بزودی غذا و دارو در غزه تمام خواهد شد و در هشت روز گذشته اجازه ورود یک قطره آب، یک دانه گندم و یک لیتر سوخت را به نوار غزه نداده‌اند. یادمان باشد که بیش از ۱۶ سال است که غزه محاصره است و بیش از ۶۰ درصد ساکنان آن عملا به کمک‌های غذایی بین‌المللی متکی هستند.

لازارینی از کشته شدن ۱۴ تن از کارمندان این سازمان به دنبال جنگ اخیر در غزه خبر داد و گفت: این آژانس ۱۳ هزار کارمند داشته که اکثر آن‌ها اکنون یا آواره هستند و یا بیرون از منازل خود به سر می‌برند. دست‌کم در حال حاضر ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی در مدارس و ساختمان‌های وابسته به آنروا حضور دارند که اکثریت این اماکن فاقد پناهگاه اضطراری هستند. محاصره و بمباران زیرساخت‌ها در منطقه پرجمعیت همچون غزه هرگز صلح و امنیت برای منطقه به بار نخواهد آورد.

گوترش: ورود کمک‌ها به غزه نباید به ابزاری برای معامله تبدیل شود

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دسترسی سریع و بدون مانع را به نیرو‌های امدادی برای کمک به غیرنظامیان در نوار غزه بدهد. وی همچنین تاکید کرد که آزادی گروگان‌ها و ورود کمک‌های انسانی به غزه نباید به ابزاری برای معامله میان طرفین تبدیل شود.

شهدای غزه

سازمان ملل: سوخت بیمارستان‌های غزه فقط برای ۲۴ ساعت کافی است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که ذخیره سوخت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای ۲۴ ساعت کافی است. توقف ژنراتور‌های پشتیبان در بیمارستان‌های نوار غزه هزاران بیمار را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از روز‌های گذشته با محاصره همه جانبه نوار غزه آب، برق و سوخت غزه را کاملا قطع کرده است.

پیش از این وزیر بهداشت فلسطین از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرد تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، فوراً حمایت فوری کنند.

آتش‌بس پنج ساعته در غزه برای خروج اتباع خارجی و ورود کمک‌های بشردوستانه است

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند آتش بس در نوار غزه فقط مربوط به خروج اتباع خارجی از نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح است.

خبرنگار المیادین در قاهره هم اعلام کرد حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون حامل هزار تن کمک‌های بشردوستانه در مرز‌های مصر منتظر ورود به نوار غزه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: