April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۴۵۳
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما امیررضا حنیف‌نیا، متخصص پوست و مو در خصوص جوش‌های صورت به گفتگو پرداخت.

عوامل بروز جوش در جوانان/ جای جوش با لیزر کاملا رفع می‌شود؟

حنیف نیا با بیان این مطلب، که ۸۵ درصد جوانان به دلیل تغییرات هورمونی در معرض جوش صورت هستند، گفت: عوامل مختلفی از جمله استعداد ژنتیکی، مصرف چربی و سرخ کردنی و همچنین مصرف زیاد شیرینی جات در بعضی از جوان‌ها، باعث جوش صورت می‌شود.

وی ادامه داد: بروز جوش در سنین ۱۰ الی ۱۲ سالگی امری عادی است، اما در کودکان زیر ۸ سال طبیعی نیست و باید این کودکان از نظر هورمونی چک شوند. او درآوردن جوش‌ها، حتی نوع چرکی آن را، کار اشتباهی دانست؛ زیرا با فشار دادن جوش و ایجاد ضربه، کیستی ایجاد می‌شود که مکرراً از چربی پر می‌شود.

این متخصص پوست، در خصوص انواع لیزر‌های لایه بردار گفت: دسته اول لیزر‌های غیر تخریبی هستند که فرد سریع خوب میشود، اما اشکال این است که درمان، به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. دسته دوم لیزر‌های لایه بردار، لیزر‌های تخریبی هستند: که قسمتی از پوست تخریب می‌شود و پس از آن، پوست را وادار به ترمیم می‌کنند.

حنیف نیا در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً جای جوش به طور کامل از بین می‌رود، گفت: خیر، جای جوش هرگز به طور کامل از بین نمی‌رود، در این خصوص درمان به موقع، همراه با مراقبت‌های درست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برنامه ضربان همه روز از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶ از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: