May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۴۷۳
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
رئیس‌جمهور روسیه قوانین و نظمی که غرب رواج می‌دهد را متغیر دانست و گفت که این نظم تنها راهی برای استعمار است.

پوتین: «نظم مبتنی بر قوانین» صرفاً پوششی برای استعمار است

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در مصاحبه با شبکه دولتی چین (CCTV) نسبت به رویکرد غرب انتقاد کرد و گفت که «نظم مبتنی بر قوانین» صرفاً پوششی برای استعمار است، زیرا قوانین مفروض هرگز مورد توافق هیچ‌کس قرار نگرفته و همواره از یک مورد به مورد دیگر تغییر می‌کنند.

پوتین در بخشی از سخنان خود گفت: «آیا تا به حال این قوانین را دیده‌اید؟ نه؛ زیرا هیچکس تا به حال آن‌ها را ننوشته و هیچ کس هرگز با کسی بر سر آن‌ها موافقت نکرده است. چگونه می‌توانیم براساس قوانینی که هیچکس ندیده در مورد نظم صحبت کنیم؟ چنین وضعیتی از نظر عقل سلیم چرند به نظر می‌رسد، اما برای طرفداران این نظم مبتنی بر قوانین بسیار سودمند است.»

او در ادامه افزود: «اگر هیچکس تا به حال این قوانین را ندیده است، به این معنی است که کسانی که در مورد این موضوع صحبت می‌کنند، خودشان این قوانین را به گونه‌ای ارائه می‌کنند که مطابق با منافعشان باشد. این جوهر رویکرد استعماری است. استعمار همیشه مبتنی بر ایده‌های برتری طلبانه بوده است و مردم را به طبقات مختلف تقسیم می‌کند. کشور‌های استعمارگر همیشه خود را مردمی درجه یک می‌دانستند. آن‌ها همیشه می‌گفتند که برای مستعمرات خود روشنگری می‌آورند، مردم متمدن هستند و مزایای تمدن را برای سایر مردمان که درجه دوم محسوب می‌شوند، به ارمغان می‌آورند.»

پوتین همچنین با تاکید بر اینکه ذهنیت استعماری با تمام صحبت‌های آمریکا درباره آن، همچنان به قوت خود باقی است، افزود: «رویکرد روسیه و چین به طور کامل با رویکرد غرب متفاوت است، مسکو و پکن هر دو معتقدند که رفتار یکسان با همه کشور‌ها سنگ بنای جهان چندقطبی است که در حال ظهور است و همچنین اساس همکاری بین دو کشور است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: