April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۵۰۰
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: اکنون حقوقی که بازنشستگان دریافت می‌کنند فقط پاسخگوی ۱۰ روز زندگی است.

حقوق بازنشستگان فقط پاسخگوی ۱۰ روز زندگی است

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: موضوع متناسب سازی و دستمزد مشکلات عمده بازنشستگان است که در رابطه با متناسب سازی بحث سایر سطوح مطرح است که باید زمان برقراری بازنشستگی هر چند برابر حداقل دستمزد می‌گرفتند باید همان مبلغ تکرار شود.

وی گفت: مسئله دوم، دستمزد است که باید بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند و سبد معیشت پرداخت شود، متاسفانه این مورد رعایت نمی‌شود و باعث شده فاصله‌ای بین حداقل دستمزد و سبد هزینه خانوار ایجاد شود که الان بازنشستگان فقط برای ۱۰ روز می‌توانند معیشت خود را تامین کنند.

دهقان کیا گفت: خواسته ما از دولت و مجلس این است که قانون را اجرا کنند، زیرا اگر قانون اجرا شود بسیاری از مشکلات بازنشستگان حل خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی جزو اموال بیمه شدگان است که متاسفانه در برنامه هفتم، برنامه ریزی شده که در ادامه انتقال مدیریت تامین اجتماعی به دولت اموال هم از دست سازمان خارج شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳ درصد از مجموع بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: