April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با پرداخت ۵۵۰۰ میلیارد خسارت به الکترواستیل مشهد صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۳۵۴۵
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
0
پرداخت ۵۵۰۰ میلیارد خسارت به الکترواستیل مشهد که در آتش سوخت، برنده بیمه آسیا در وفای به عهد است.

برگ برنده بیمه آسیا در وفای به عهد

کم توجهی مردم به ظرفیت بیمه، مهمترین مساله در بحران آفرینی زندگی مردم است. نگاهی به آمار حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، نشان می‌دهد که مردم یک باره از یک زندگی مطمئن به یک زندگی بحران سقوط می‌کنند، معضلی که گریبان کسانی را گرفته که نسبت به داشتن بیمه بی توجه بوده اند. این معضل تنها در خصوص حوادث طبیعی نیست، بلکه افراد بسیاری نسبت به بیمه بدنه یا شخص ثالث خودرو نیز بی رغبت هستند که نتیجه آن تصادفات مرگبار و افتادن پشت میله‌های زندان است.

مدیریت چالش صنایع

بخش دیگری از بیمه ها، شامل بیمه صنایع است. به جرات می‌توان ادعا کرد که درصد بالایی از بنگاه‌های اقتصادی کمترین میزان ایمنی را دارند که نتیجه آن، حوادثی همچون آتش سوزی است، آتش سوزی‌هایی که یک تولید کننده موفق را به یک ورشکسته تبدیل می‌کند. البته تولیدکننده‌ای که از آینده نگری برخوردار باشد، بار تمامی چالش‌ها و مشکلات بنگاه اقتصادی خود را بر دوش بیمه می‌گذارد. خوشبختانه امروزه بیمه در زمینه‌های گوناگون تعریف شده و می‌توان با استفاده از تمامی آنها، هر گونه چالش یا بحرانی را مدیریت کرد.

ادعای کمکاری بیمه

این در حالی است که برخی از صاحب نظران تاکید دارند شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت، رضایت مشتریان را جلب نمی‌کنند و همین امر باعث شده تا استقبال مردم از بیمه کاهش داشته باشد.

پرداخت خسارت مطابق قرارداد

"هرچقدر پول بدهی، آش می‌خوری" این ضرب المثل برای آن دسته از منتقدانی است که عقیده دارند شرکت‌های بیمه در جبران خسارت درست عمل نکرده است. واقعیت این است که پرداخت خسارت مطابق با حق بیمه پرداختی صورت می‌گیرد و آنچه در قرارداد ذکر شده، شرکت بیمه مطابق همان متن به تعهدات خود عمل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

خسارت پردازی کلان بیانگر انتقاد‌های غیر منصفانه از بیمه



دلجویی با پرداخت اولیه

عملکرد بیمه آسیا نسبت به حوادث، نشان دهنده اهمیت بیمه به مشتریان است. اردیبهشت ماه امسال بود که کارخانه الکترواستیل مشهد آتش گرفت و خسارت سنگینی به آن وارد شد. پس از اعلام خسارت از طرف بیمه گذار، کارشناسان ارزیاب بیمه آسیا در قالب گروه‌های کارشناسی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و نسبت به تعیین و برآورد خسارات وارد شده اقدام کردند. جالب اینجاست که قبل از اعلام نظر کارشناسان، با دستور مدیرعامل بیمه آسیا بلافاصله مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال به صورت علی‌الحساب و جهت جلوگیری از توقف فعالیت این کارخانه، در وجه الکترو استیل واریز شد و در نهایت پس از بررسی‌های دقیق، خسارت الکترواستیل مطابق قرارداد پرداخت شد.

برگ برنده بیمه آسیا در وفای به عهد

همراهی در روز‌های سخت

پس از اقدامات و بررسی‌های کارشناسان و اثبات غیر عمدی بودن آتش سوزی، مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل و تنی چند از مدیران، در دیدار با مدیرعامل کارخانه الکترو استیل، چک خسارت ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی را تحویل مدیرعامل دادند تا مصداق وفای به عهد باشد. بادین در این دیدار با اعلام اینکه بیمه آسیا همواره بیمه گذاران خود را در روز‌های سخت، همراهی و همیاری می‌کند گفت: با توجه به برخورداری از سرمایه و توانمندی مالی بالا، بیمه آسیا پشتیبان مطمئنی برای بیمه گذاران و مردم است که در این راستا در سال گذشته به عنوان برند محبوب مردم ایران انتخاب شد.

اهمیت پوشش کامل بیمه

بادین بر خرید بیمه کامل تاکید کرد و گفت: برای ارائه هرچه بهتر خدمات ضرورت دارد که صاحبان کسب و کار و واحد‌های تولیدی و صنعتی، نسبت به اخذ پوشش‌های کامل بیمه‌ای اقدام کنند چرا که معضل کم بیمه گی، سرمایه این واحد‌ها را در زمان وقوع حادثه به شدت تهدید می‌کند.

قدردانی از حرکت حرفه‌ای

مدیرعامل کارخانه الکترو استیل نیز از سرعت عمل بیمه آسیا در بررسی و پرداخت خسارت این کارخانه قدردانی کرد و از تلاش و توجه مدیرعامل بیمه آسیا بابت پیگیری ویژه پرونده و جلوگیری از توقف تولید این واحد بزرگ صنعتی سپاسگزاری کرد. مجید محمدزاده گفت: در حقیقت، پرداخت به موقع و دقیق خسارت توسط بیمه آسیا، حرکتی حرفه ای، ارزشمند و فراوظیفه‌ای بود. وی افزود: هم اکنون به واسطه دریافت مبلغ خسارت از بیمه آسیا، سالن‌های تولید کارخانه بازسازی و راه اندازی شده اند و فعالیت آن آغاز شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: