May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۵۷۹
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
در چند سال اخیر صنعت مالی دنیا شاهد حضور بیش‌ازپیش شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنعت بود. این حضور تا جایی پیشرفت کرد که کارشناسان این حوزه فین‌تک‌ها را آینده صنعت مالی دنیا معرفی کرده‌‍اند. در کشور ایران نیز فین‌تک‌ها توانسته‌اند در سال گذشته در فضای استارت‌آپی کشور رشد کنند و جایگاه خود را در صنعت مالی کشور پیدا کنند. رویداد کیش اینوکس به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنعت مالی کشور نیز از شرکت‌های استارتاپی مغفول نشده است و بنا بر اعلام آریا حمیدیان دبیر کیش اینوکس پاویون اختصاصی برای این شرکت‌ها در این رویداد در نظر گرفته شده است. به همین دلیل آقای محمدرضا جعفریان معاون مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به بیان برنامه‌های این مرکز در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۳ پرداخت.

حضور پررنگ دانش‌بنیان‌ها در کیش اینوکس ۲۰۲۳ (+فیلم)

جعفریان درباره حضور در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۳ گفت: امسال در کنار سازمان هستیم در بحث اجرا، در پاویون تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان همان‌طور که آقای حمیدیان فرمودند بین بیست تا سی شرکت دانش‌بنیان و خلاق حضور خواهند داشت که با موضوعات سلامت، کشاورزی، اقتصاد دیجیتال و گردشگری حضور خواهند داشت. در بحث اقتصاد دیجیتال در این دو سه هفته اخیر بحث جدید تأمین مالی جمعی و دارایی‌های نامشهود که با وزارت اقتصاد و دارایی راه‌اندازی شد هم مورد اقبال جامعه مالی و سرمایه‌گذاری کشور قرار گرفت. این یکی از آن مواردی هست که در دنیای فعلی و باتوجه‌به اهمیت اقتصادی دیجیتال مدنظر جامعه شرکت‌های دانش‌بنیان و هم آنهایی که در کار صنعت و تولیدات مختلف صنایع دانش‌بنیانی هستند و یا کسانی که در کار سرمایه‌گذاری در شاخه‌های مختلف دارند فعالیت می‌کنند قرار گرفته.

دو هفته پیش این برنامه اجرا شده و ملزومات اجرایی در معاونت علمی و البته وزارت اقتصاد و دارایی هم اجرا شده، بخش‌های مختلفی در آن در حال فعالیت هستند که نمود آن را در نمایشگاه خواهیم داشت باتوجه‌به برنامه‌ریزی که صورت‌گرفته هم ما اینجا یک پنل تخصصی داریم. در این پنل تخصصی تا آنجایی که من اطلاع دارم و اگر اجازه بدهید اسم افراد را نبرم دوستان و مدیرانی حضور دارند که از ابتدای سال هشتاد و هفت که قانون شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شده و برای برنامه‌ریزی اقتصاد دانش‌بنیان تدوین می‌شد این آیین‌نامه‌ها و قوانین حضور دارند.

 

 

همچنین ایشان با اشاره به برنامه‌ریزی تخصصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یعنی یک پنل تخصصی هست که درواقع کسانی که خود قانون شرکت‌های دانش‌بنیان را نوشتند و تدوین کردند حضور دارند. حالا همان افراد این پنل تخصصی که گفتمان پیشرفت کشور را مدنظر قرار داده با نام قانون جهش تولید دانش‌بنیان به آن خواهم پرداخت. در این قانون همان‌طور که می‌دانید احتمالاً بحث تشویق‌های مالیاتی، تشویق‌هایی که در حوزه گمرکات و مسائل مختلف بیمه‌ای و موارد دیگری هست را با استفاده از قوانین مختلفی که در این سازمان‌ها و لوایح گوناگون قانونی کشور حضور دارد و تلفیق کردند و یک قانون جامع جدید و روبه‌رشدی را پایه‌گذاری کردند.

 

بیشتر بخوانید: از حضور پررنگ بانک‌ها تا سورپرایز شرکت کنندگان در کیش اینوکس 2023 (+فیلم)

 

در قانون جهش تولید همه اجزای اقتصاد دانش‌بنیان یک رکن هستند به این معنی که هر کس و هر وزارتخانه و سازمانی هر دو هفته در میان کمیسیون اجرایی این قانون در حال برگزاری است با شرکت نهادهای ناظر و نهادهای شرکت‌کننده در این قانون بنابراین و تا حالا هم بیش از فک می‌کنم پانزده تا آیین‌نامه داخلی مصوب کرده و این آیین‌نامه‌ها هم توسط آن وزارتخانه و آن سازمان‌ها و نهادهایی که مرتبط با حوزه اقتصاد دانش‌بنیان هستند شکل گرفت؛ بنابراین همه اجزا در این قانون جدید جهش تولید دانش‌بنیان حضور فعالی دارند امیدوارم اگر برنامه به همین روال خوب پیش برود در بحث افتتاحیه هم با حضور مقام عالی معاونت حداقل عرض می‌کنم حضور خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: