وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت:
کد خبر: ۴۰۳۵۹۴
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
زارع‌پور گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی نداریم، اما اپراتور‌ها برای افزایش قیمت باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز بگیرند.

بسته‌های اینترنت فعلا گران نمی‌شوند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور مهلت دو ماهه‌ای برای بررسی علت کندی اینترنت داده است؟ گفت: مهلت دو ماهه نبود. کمیته‌ای برای بررسی اینترنت در شورای عالی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار و دلایلی استخراج شد. بعضی از دلایل تاریخی است و بار‌ها گفتم که برخی از زیرساخت‌های شبکه سرمایه‌گذاری لازم در گذشته در موردش انجام نشده است. راهکار‌های کوتاه‌مدت پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم و الان دو ماهی است که زمان تاخیر در شبکه ۳۰ درصد کاهش یافته است. این مسیر جاری و ساری است و هر روز برای ارتقای کیفیت شبکه در تلاشیم.

زارع پور ادامه داد: پروژه بزرگ فیبر نوری را شروع کردیم و تفاهم‌نامه آن را افتتاح می‌کنیم. هفته پیش در کازرون بودم و به منزل چندین نفر و اداره‌های مختلف رفتم و سرعت‌هایی که به مردم دادیم ۸۰ برابر سرعت فعلی است. کار‌های زیرساختی را انجام می‌دهیم تا مسئله اینترنت را حل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبری در مورد اینکه اینترنت ماهواره‌ای چند سال آینده به کشور می‌آید منتشر شده، توضیحات شما در مورد این موضوع و وضعیت فیلترینگ چیست؟ گفت: باید این بحث‌ها را از شورای عالی فضای مجازی سوال کنید. من متولی آن نیستم و بنده متولی توسعه شبکه در کشور و توسعه زیر ساخت‌های ارتباطات هستم. در مورد اینترنت ماهواره‌ای قبلا هم گفتم که ما به هر فراهم‌کننده اینترنت ماهواره‌ای که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند خوش‌آمد می‌گوییم و دستش را می‌فشاریم و این مسیر هم دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ما قواعد را سال ۱۴۰۰ تصویب کردیم و به اپراتور‌های اینترنت ماهواره‌ای اعلام و ابلاغ کردیم و در کمیسیون مقررات تنظیم جهانی پرونده‌ای باز کردیم و مصوب شد که ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای برای خدمات در ایران باید ضوابط ایران را رعایت کند و مدیرعامل این شرکت هم مصاحبه کردند که نامه‌ای از ایران دریافت کردند.

زارع‌پور در ارتباط با گران کردن بسته‌های اینترنتی گفت: فعلا برنامه‌ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم.

وی افزود: اگر اپراتور‌های بخش خصوصی بخواهند افزایش قیمت بدهند، باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: