April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۷۳۷
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
بعد از پله و مارادونا، «سر بابی چارلتون» سومین اسطوره‌ای است که با مرگ خود حداقل بخشی از هواداران فوتبال را در جهان غمگین می‌کند.

پرواز آخرین بازمانده سقوط هواپیمای شیاطین سرخ به دیار باقی

منچستریونایتد یکی از بزرگترین و پرافتخارترن تیم‌های تاریخ فوتبال جهان محسوب می‌شود و شاید یکی از دلایل بزرگی و پرهوادار بودن این باشگاه تاریخ پر از فراز نشیب آن و حضور اسطوره‌ها و افرادی در این باشگاه باشد که جایگاه این تیم را نسبت به باشگاه‌هایی‌هایی که با خرج کردن‌های بسیار به دنبال کسب افتخار هستند، متفاوت می‌کند.

اسطوره‌هایی که هر کدام به نحوی باعث عظمت تاریخی این باشگاه شدند. از جمله «سر بابی چارلتون» ستاره‌ای که پس از درگیری چند ساله با بیماری آلزایمر سرانجام در تاریخ ۲۲ اکتر ۲۰۲۳ و تنها ۱۰ روز پس از تولد ۸۶ سالگی‌اش از دنیا رفت.

بابی چارلتون با نام کامل «رابرت بابی چارلتون» در ۱۱ اکتبر ۱۹۳۷ در اشینگتون انگلستان به دنیا آمد. او فوتبال خود را از باشگاه منچستر یونایتد شروع کرد. وی یکی از بازماندگان سانحه هوایی مونیخ در سال ۱۹۵۸ است. سانحه هوایی که باعث شد او به یکی از افرادی تبدیل شود که برای هواداران منچستریونایتد با سایرین تفاوت بسیاری دارد. چارلتون در آن واقعه سقوط هواچیما تنها ۲۰ سال سن داشت، اما زنده ماندنش در آن سانحه باعث شد وی به شکلی دیگر برای افتخار آفرینی‌های بعدی شیاطین سرخ و تیم ملی فوتبال انگلیس بجنگد.

بابی چالتون از معدود بازیکنان تاریخ فوتبال است که توانسته عنوان قهرمانی جام جهانی (۱۹۶۶ در انکلیس) لیگ قهرمانان اروپا و توپ طلا را به دست آورد.

وی با افتخاراتی که در دنیای فوتبال کسب کرده است خود را در زمره ستارگان بزرگ دنیای فوتبال درکنار اسطوره‌هایی مانند پله و مارادونا قرار داده است و همیشه او را به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال در اروپا می‌شناسند.

بابی چالتون تا یک دهه پیش بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد بود. رکورد‌هایی که هر دو توسط وین رونی شکسته شد، اما هیچگاه بزرگی رکورد‌هایی که این ستاره برای منچستر یونایتد آن هم در دوران خود به ارمغان آورد برای هواداران منچستر بی‌ارزش نشد.

بابی چارلتون با ۴۹ گل زده دهه‌ها بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس بوده و اکنون پس از حضور ستارگانی مثل هری کین و وین رونی به عنوان سومین گلزن تاریخ انگلیسی‌ها نامش ثبت شده است. چارلتون در تیم باشگاهی خود منچستر یونایتد هم دهه‌ها با ۲۴۹ گل زده بهترین گلزن تاریخ این باشگاه بود، اما این رکورد این ستاره نیز توسط رونی شکسته شد.

چارلتون از بزرگترین اسطوره‌های فوتبال انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد است. اسطوره‌ای که هواداران شیاطین سرخ حتی لقب استادیوم خانگی خود یعنی «تئاتر رویاها» را نیز مدیون این بازیکن می‌دانند. تئاتر رویاها، لقبی است که سر بابی چارلتون به ورزشگاه اولدترافورد داده است. این لقب اشاره به شکوه خیره‌کننده این استادیوم دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

زمین بازی استادیوم اولترافورد توسط چهار بخش شمالی، جنوبی، شرقی و غربی احاطه شده است. دو بخش از این چهار قسمت به صورت رسمی با نام اسطوره‌های باشگاه منچستر یونایتد نامگذاری شده‌اند: بخش شمالی را جایگاه سر الکس فرگوسن و بخش جنوبی را جایگاه سر بابی چارلتون می‌نامند.

پس از مارادونا و پله حالا بابی چارلتون یکی دیگر از بزرگترین فوتبالیست‌های جهان است که در این سال‌ها با درگذشت خود حداقل بخشی از هواداران و طرفدارن فوتبال را غمگین می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: