May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر مناطق آزاد مجلس از نقش اطلاع رسانی در جذب سرمایه گذار خبرداد
کد خبر: ۴۰۳۷۶۸
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
دبیر فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی بر اهمیت گردشگری تاکید کرد و گفت: مناطق آزاد یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر است که باید از سویی شورای عالی مناطق آزاد مورد تاکید قرار گیرد.

جذابیت‌های مغفول مانده منطقه آزاد ارس نیازمند تبلیغ

حسین حاتمی با تاکید بر اینکه اساساً گردشگری یکی از منابع درآمدی مناطق آزاد کشور است گفت: کم توجهی به این ظرفیت می‌تواند برای اقتصاد چالش آفرین باشد.

وی از ظرفیت‌های بالقوه مناطق آزاد در جذب گردشگر خبر داد و گفت: گردشگر برای دیدن آثار باستانی، منابع طبیعی، جاذبه‌های فرهنگی، تولیدات منحصر به فرد، آشنایی با تاریخ و فرهنگ، صنایع دستی و بسیاری موارد دیگر به یک کشور سفر می‌کند که ایران در تمامی این زمینه‌ها حرفی برای گفتن و ظرفیتی برای جذب دارد.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی از بار همراه مسافر به عنوان جاذبه گردشگری مناطق آزاد یاد کرد و گفت: مناطق آزاد معافیت‌هایی دارد که بخش قابل توجهی از آن‌ها برای گردشگران است.

جذابیت‌های مغفول مانده منطقه آزاد ارس نیازمند تبلیغ

وی با اشاره به اینکه معافیت‌های مالیاتی باعث شده تا قیمت بسیاری از کالا‌ها نسبت به سرزمین اصلی مناسب‌تر باشد گفت: یک گردشگر با اهداف بسیاری به مناطق آزاد سفر می‌کند که پس از پایان دوره سفر، تمایل دارد کالا‌هایی را خریداری کند و، چون قیمت کالا‌ها در مناطق آزاد مناسب است، گردشگر با دست پر به کشور یا شهر خود سفر می‌کند.

حاتمی از مقرون به صرفه بودن تولید در مناطق آزاد خبر داد و گفت: هر گونه فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد با امتیاز‌هایی رو به رو می‌شود که تولید یا عرضه کالا یک امتیاز محسوب می‌شود، امتیاز‌هایی که در جذب گردشگر می‌تواند مؤثر باشد و البته مؤثر است.

 

بیشتر بخوانید:

یونسکو محو مناطق گردشگری منطقه آزاد ارس



وی به تشریح ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس پرداخت و گفت: منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت‌های بسیاری است که اگر اطلاع رسانی مناسبی نسبت به ان‌ها صورت بگیرد، می‌تواند باعث رونق بیشتر منطقه آزاد ارس شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به همجواری مناطق آزاد با کشور‌های همسایه گفت: منطقه آزاد ارس می‌تواند ارتباط خوبی با ترکیه، عراق، جمهوری اذربایجان و ارمنستان داشته باشد.

وی با اعلام اینکه سفر‌های مردم بومی بدور از قوانین رسمی صورت می‌گیرد گفت: مردمی که در مرز‌ها زندگی می‌کنند بدون نیاز به مجوز‌های رسمی همچون ویزا، بسادگی رفت و آمد می‌کنند که این مهم می‌تواند در تجارت‌های خارجی موثر باشد.

حاتمی با اشاره به اینکه مناطق آزاد به عنوان یک مجموعه قانونی و رسمی که فراسرزمینی محسوب می‌شود، می‌تواند در تجارت و گردشگری بخوبی عمل کند گفت: مناطق آزاد از بروکراسی‌های اداری بدور هستند و می‌توانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه منطقه آزاد ارس با داشتن زیبایی‌های طبیعی، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، امکان تجارت بصورت گسترده، شهرک‌های صنعتی، سیستم رفت و آمد مناسب و بسیاری موارد دیگر می‌تواند مورد استقبال گردشگران قرار گیرد گفت: اگرچه اکنون با هجم قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی رو به رو هستیم، اما هنوز تا رسیدن به ایده آل‌ها فاصله بسیاری داریم.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت منطقه آزاد ارس در معرفی ظرفیت‌ها بخوبی عمل کرده گفت: هنوز مردم بسیاری در ایران و جهان هستند که از ظرفیت منطقه آزاد ارس خبر ندارند و چنانچه اطلاع رسانی دقیق و مناسب تری صورت بگیرد، با هجوم گردشگران رو به رو خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه سرمایه گذار قبل از ورود، تمامی جوانب را بررسی می‌کند گفت: هرچقدر رونق منطقه آزاد ارس بیشتر شود، سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار مرتبط با گردشگری بیشتر به منطقه آزاد ارس خواهد آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: