کد خبر: ۴۰۳۷۹۷
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
0

هواپیما یکی از بهترین وسایل نقلیه‌ای است که می‌توان برای سفر کردن انتخاب کرد. با اختراع این وسیله سفر به نقاط دور دست امکان‌پذیر شد. همچنین مسافران در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند با هواپیما به مقصد مورد نظرشان بروند؛ تنها کافی‌ست که چند ساعت بر روی صندلی‌های هواپیما بنشینند تا به مقصد برسند.

بااین‌حال سفر با هواپیما مشکلاتی را به همراه دارد که احتمالا شما نیز با آن‌ها مواجه شده باشید. در این نوشتار قصد داریم مشکلات سفر هوایی و راه‌حل آن‌ها را بیان کنیم.

مشکلات قبل از پرواز

دیر رسیدن به پرواز

یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای هر کسی پیش بیاید، این است که از پرواز خود جا بمانید. برای پیشگیری از این مشکل حتماً بین ۱ تا ۳ ساعت قبل از ساعت حرکت پروازتان در فرودگاه باشید. قبل از رسیدن به فرودگاه حتما نام ترمینال پروازتان را بررسی کنید تا به‌طور اشتباه وارد ترمینال اشتباهی نشوید.

اگر ایرلاینی که بلیط پرواز را از آن خریداری کرده‌اید امکان تهیه‌ی کارت پرواز را به صورت آنلاین مهیا کرده است، حتماً قبل‌از رسیدن به فرودگاه از طریق وبسایت کارت پروازتان را تهیه کنید تا در صف‌های طولانی پذیرش معطل نشوید و هرچه زودتر سوار هواپیما شوید. همچنین بعضی از شرکت­های هواپیمایی در برخی از فرودگاه­های کشور امکان دریافت کارت پرواز را از طریق بادجه­های مخصوص فراهم کرده‌اند.

تاخیر در پرواز خط

یکی دیگر از مشکلات مهم در سفرهای هوایی می‌تواند در مواقعی رخ دهد که برای رسیدن به مقصدتان چند پرواز داشته باشید؛ تأخیر در اولین پرواز باعث می­شود از دیگر پروازها نیز جا بمانید. شاید هم به سفر کاری می‌روید و تأخیر در پرواز برایتان قابل تحمل نیست. حتماً برای این موقعیت از قبل آماده باشید پروازهای دیگر را چک کنید. اگر پروازتان خیلی تأخیر داشت، حتماً با مسئولین فرودگاه صحبت کنید تا پرواز دیگری را برایتان رزرو کنند.

نکته: با نصب اپلیکیشن سفرمارکت بر روی گوشی هوشمند خود می‌توانید در کمترین زمان ممکن، لیستی از پروازهایی که به مقصد مورد نظرتان انجام می‌شود را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید و با مقایسه قیمت و مشخصات بلیط‌ها، مناسب ترین و ارزان ترین بلیط را برای خود برگزینید.

بار بیش از حد

اگر نمی‌خواهید جریمه‌ای بابت بار اضافی بپردازید، حتماً هنگام خرید بلیط به‌خصوص بلیط هواپیما خارجی از محدودیت‌های موجود در میزان بار مسافر در کلاس پروازی مورد نظرتان مطلع شوید.

وسایل ممنوعه پرواز

فرقی نمی­کند که بلیط سیستمی خریداری کرده باشید یا بلیط چارتر ؛ ورود برخی از اشیاء به داخل هواپیما ممنوع است. همچنین برخی از اشیاء را نمی­توانید داخل چمدان قرار دهید.

به طور مثال این اشیاء را نمی‌توانید در چمدان دستی خود قرار دهید و وارد هواپیما کنید:

  • هرگونه سلاح سرد و گرم
  • ابزارآلات صنعتی که نوک تیزی دارند
  • چوب‌های ورزشی مثل چوب بیسبال
  • قیچی
  • تیغ و مواردی از این‌دست

همچنین نمی‌توانید وسایل زیر را در داخل چمدان خود قرار دهید:

  • فندک
  • هرگونه مواد آتش‌زا
  • گاز پیک‌نیکی
  • مایعات اسیدی

مشکلات حین پرواز

برخی از مشکلات ممکن است بعد از ورود به هواپیما و در طول پرواز برای شما پیش بیایند؛ از جمله:

ترس از پرواز

یکی از مشکلاتی که می‌تواند در طول پرواز برای شما پیش بیاید، آیروفوبیا یا پرواز هراسی است. در این حالت در طول پرواز تپش قلب و تنگی نفس را تجربه می­کنید. پیوسته می‌ترسید مبادا هواپیما سقوط کند و صحنه‌هایی از آتش‌سوزی در ذهن‌تان تداعی می‌شود. فشار کابین، فضای بسته هواپیما و حس بودن در ارتفاع بالا این ترس را تشدید می­کنند.

برای غلبه بر این ترس می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  1. پیش از اقدام به سفر هوایی به یک روان‌شناس مراجعه کنید و از راه‌حل‌های او استفاده کنید.
  2. از قرص‌های آرامش‌بخشی که روان‌پزشک برای شما تجویز می‌کند، استفاده کنید.
  3. صندلی خود را در ردیف وسط انتخاب کنید تا ارتفاع هواپیما اذیتتان نکند.
  4. از پنجره هواپیما به بیرون نگاه نکنید.
  5. یک وسیله سرگرمی همراه خود داشته باشید تا در طول پرواز حواستان از موقعیتی که در آن هستید، کمی پرت کند.

کلافگی در طول پرواز

کلافگی در طول پرواز می‌تواند به ۲ دلیل رخ دهد. یکی این‌که شما نمی‌توانید به‌راحتی بر روی صندلی خود استراحت کنید و دوم این‌که وسیله‌ی سرگرمی مناسبی در اختیار ندارید. برای برطرف کردن این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان پروازهای بیزینسی یا فرست کلاس را انتخاب کنید تا صندلی‌های راحت­تری در اختیار داشته باشید و بتوانید به‌راحتی در طول پرواز بخوابید. همچنین می‌توانید برای خواب راحت‌تر در طول پرواز از بالشت گردنی، چشم‌بند و گوش‌گیر استفاده کنید.

اگر هواپیمای شما مانیتور پشت صندلی دارد، برای تماشای فیلم و سریال از آن استفاده کنید. در غیر این صورت از گوشی هوشمند یا تبلت خود برای گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم یا سریال مورد علاقه­تان، بازی کردن یا انجام کارهای شخصی خود استفاده کنید تا گذر زمان را کمتر احساس کنید.

هوای سرد و خشک داخل هواپیما

هوای داخل هواپیما معمولاً سرد و خشک است. همچنین بودن در ارتفاع بالا ممکن است برای افرادی که مشکلات تنفسی یا سابقه آسم دارند دردسرساز شود. به افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه می‌کنیم در صورت امکان از وسایل حمل‌ونقل دیگری برای سفر کردن استفاده کنند یا حتماً قبل از خرید بلیط با پزشک خود مشورت کنند. سایر افراد نیز می‌توانند با نوشیدن آب درطول پرواز همواره بدن خود را در حالت مطلوبی قرار دهند و همچنین با داشتن یک پتو بدنشان را در طول پرواز گرم نگه دارند.

مشکلات جسمی

درصورتی‌که مشکلات جسمی نظیر افت هموگلوبین، کم‌خونی، تجربه‌ی سکته قلبی یا بیماری‌های اعصاب و روان دارید، حتماً قبل از پرواز با پزشک خود مشورت کنید. خانم‌های بارداری که در هفته‌های آخر بارداری‌شان هستند، بهتر است از پرواز کردن با هواپیما خودداری کنند.

برخی افراد نیز ممکن است در طول پرواز مشکلات زیر را تجربه کنند:

  • سردرد و سرگیجه
  • تغییر در خلق‌وخو
  • بی‌خوابی
  • خستگی
  • تورم پاها
  • نفخ و یبوست
  • کیپ شدن گوش‌ها

حتماً در طول پرواز کمی از جای خود بلند شوید و تا جای ممکن حرکات کششی انجام دهید و مفاصل، کمر و گردن‌تان را نرمش دهید. خواب راحت در طول پرواز می‌تواند برخی از این عوارض را برطرف کند.

مشکلات بعد از پرواز

بعد از رسیدن به مقصد مورد نظر ممکن است مشکلاتی مانند گم شدن چمدان را تجربه کنید. رایج ترین مشکلات پس از پرواز عبارت‌اند از:

گم شدن چمدان ها

گم شدن چمدان‌ها یکی از مشکلاتی است که می‌تواند سفرتان را تلخ کند؛ به‌خصوص اگر سوغاتی برای عزیزانتان خریده باشید!

با رعایت چند نکته می‌توانید از این مشکل پیشگیری کنید:

  1. بهتر است که چمدان خود را با یک علامت، مشخص کنید تا بتوانید به راحتی آن را تشخیص دهید.
  2. کد ۳ رقمی فرودگاه که روی برچسب چمدانتان نوشته شده است را به‌خاطر داشته باشید تا در صورت گم شدن آن، برای پیگیری دچار مشکل نشوید.

کلام آخر

اگرچه سفر با هواپیما یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رسیدن به مقصد است، اما ممکن است قبل از پرواز، در طول پرواز یا بعد از پرواز مشکلاتی برای شما پیش بیاید. خوشبختانه برای پیشگیری از برخی از مشکلات و همچنین حل کردن آن‌ها راه‌حل‌هایی وجود دارد که در این نوشتار بعضی از آن‌ها را عنوان کردیم. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری از سفر با هواپیما داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: