کد خبر: ۴۰۳۹۲۶
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
شورای فرهنگ عمومی روز ۱۵ مهر را به عنوان روز حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را به عنوان روز نسل‌کشی کودکان و زنان فلسطینی نامگذاری کرد.

۱۵ مهر به‌ عنوان روز حماسه جوانان فلسطینی نامگذاری شد

هشتصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری سید مجید امامی صبح سه‌شنبه ۲ آبان با حضور اعضای این شورا، نمایندگان جمعیت‌ها؛ مجامع و تشکل‌های مردمی حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین برگزار شد.

در این نشست به اتفاق آرا، ۱۵ مهر به عنوان روز حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر هم همزمان با جنایت حمله به بیمارستان المعمدانی (با بیش از ۱۵۰۰ شهید خصوصا کودکان و زنان) به عنوان روز نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی ثبت شد تا بعد از تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور درج و نامگذاری گردد.

همچنین در حاشیه این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سیدحسین میرداماد، تهیه کننده نماهنگ ایراندخت و دیگر سازندگان آن تقدیر کرد.

در متن لوح تقدیر محمدمهدی اسماعیلی خطاب به سیدحسین میرداماد آمده است:

بی شک گوهر فرهنگ و هنر این مرز و بوم که جوهره آن ایمان و اساسش عشق است با تلاش مداوم و خستگی ناپذیر هنرمندان و فرهیختگان این عرصه متجلی شده و در بازتابی تابناک به حیات خود ادامه می‌دهد.

هنر، تجلی عالی‌ترین تعهد انسان برای ترویج معارف دینی و احاطه قلبهاست و ترنم روح انگیز هنر برای به تصویر کشیدن رشادت‌های قهرمانان در طول تاریخ این سرزمین با زبانی موجز و گویا بر جان و دل مردمان و اهالی معرفت در این سرزمین خوش می‌نشیند.

ضمن ادای احترام به روح پرفتوح شهیدان و پهلوانان ایران اسلامی، از تلاش ارزشمند جنابعالی برای تهیه و ساخت مجموعه نماهنگ «ایراندخت» که روایت قهرمانانی است که تا پای جان در دفاع از این سرزمین ایستادگی کردند قدردانی می‌گردد، امیدوارم حضور موثر هنرمندانی، چون جنابعالی موجب ارتقاء و تعمیق روزافزون فرهنگ اصیل ایرانی در میهن اسلامی مان باشد.

نماهنگ ایراندخت که روایت قهرمانان ایرانی از آریوبرزن تا شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است که تا پای جان در دفاع از "ایران" ایستادند، به تهیه کنندگی سید حسین میرداماد، نویسندگی و کارگردانی آرش آقاجانی و با صدای فرهاد قائمیان به سفارش مرکز بسیج صداوسیما ساخته شده است.

فرهاد قائمیان که در آخرین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد، شعر نماهنگ «ایراندخت» را دکلمه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: