کد خبر: ۴۰۴۰۰۴
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
حمامی لاله‌زار گفت: صهیونیست‌ها از آیات تورات فقط یک بُعد را در نظر گرفته‌اند و بقیه ابعاد آیات را نادیده گرفته‌اند و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

صهیونیست‌ها از یک‌سری آیات تورات سوءاستفاده می‌کنند

حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی پس از ضربه شستی که از عملیات طوفان الاقصی از مقاومت فلسطین خورد باعث کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین به‌ویژه کودکان و زنان شده است. حمله به بیمارستان المعمدانی غزه اوج سفاکی صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشت. جنایتی که باعث شد تمام انسان‌های آزاده دنیا از مسلمان و غیرمسلمان کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کنند.

یکی از جوامعی که همواره به درنده‌خویی رژیم صهیونیستی اعتراض دارد یهودیان ایران هستند و همیشه بر تفاوت یهودیان با صهیونیست‌ها تاکید دارند.

در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با یونس حمامی لاله‌زار، خاخام اعظم یهودیان ایران به گفتگو نشستیم که متن آن به شرح ذیل است:

سوال: صهیونیست‌ها می‌گویند فلسطینیان جزو انسان‌ها نیستند به همین دلیل حقوق بشر را در مورد آنها رعایت نمی‌کنند و به راحتی دست به نسل‌کشی و پاکسازی نژادی می‌زنند. این نگاه صهیونیست‌ها از کجا نشات گرفته است؟

خاخام حمامی لاله‌زار: کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی مسلما اقدام درستی نیست. در تورات قوانین جنگ وجود دارد و اگر قرار به جنگ باشد باید از قبل اخطار داده شود و کودکان، زنان و افراد غیرنظامی در امان هستند نه اینکه کشتار کورکورانه باشد و هر کسی در مقابلشان باشد، کشته شود.

کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی برای این است که آن‌ها به‌منظور رسیدن به اهداف خود هر راه و روشی را قابل قبول می‌دانند و کار خود را توجیه می‌کنند لذا کشتار غیرنظامیان هیچ مبنای دینی، باور منطقی و عقلانی ندارد.

سوال: آیا درست است بگوییم که صهیونیسم یک برداشت افراطی از دین یهود است؟

خاخام حمامی لاله‌زار: صهیونیست‌ها از یک‌سری از آیات تورات مثل آرمان یهود سوءاستفاده می‌کنند. یهودیان، بیت‌المقدس را سرزمین مقدس و آن را سرزمین موعود می‌دانند و ما به آن سمت نماز می‌خوانیم و بسیاری از مکان‌های مقدس ما در آنجاست، اما اینکه با هر روشی مثل اجحاف و ظلم به هدف خود دست یابیم مورد قبول یهودیان نیست.

صهیونیست‌ها از آیات تورات فقط یک بُعد را در نظر گرفته‌اند و بقیه ابعاد آیات را نادیده گرفته‌اند و از آن سوءاستفاده می‌کنند. از هر گفتاری می‌توان سوءاستفاده کرد حتی اگر فقط یک بخش از جمله لا اله الله که جمله‌ای توحیدی است را بخوانید و بگویید لا اله، کفر می‌شود به هر حال اگر استناد به آیات تورات باشد باید مجموعه آن را در نظر گرفت و نه فقط به بخش کوچکی از آن توجه کرد.

سوال: رهبر انقلاب چند سال پیش گفتند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند؛ پیش‌بینی شما از آینده این رژیم چیست؟

خاخام حمامی لاله‌زار: من سیاسی نیستم، اما از شواهدی که وجود دارد مثل عملیات طوفان الاقصی و تبلیغاتی که درباره قدرت نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی می‌شد مبنی بر اینکه فلسطین در کنار گوش خودشان و تحت نظارتشان است و می‌توانند ظرف چند ساعت حمله کنند و کلی افراد نظامی را به اسارت بگیرند درواقع نشان‌دهنده پوشالی بودن قدرت نظامی و تبلیغاتشان است و می‌توان با توکل به خدا و برنامه‌ریزی درست به اهداف بهتری هم رسید.

سوال: منظورتان از اهداف بهتر چیست؟ 

خاخام حمامی لاله‌زار: طوری باشد که صلح، آرامش، عدل و انصاف در آنجا برقرار شود و همان‌طور که رهبر انقلاب پیشنهاد کردند یک جمعی باشد که حقوق همه اقوام و ادیان در آن رعایت شود. 

واکنش خاخام اعظم یهودیان ایران به برگزاری تجمع علیه رژیم صهیونیستی در مقابل مقبره مردخای و استر

سوال: در چند سال اخیر برخی از یهودیان ایران به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند. آیا این افراد از رفتن خود پشیمان هستند و قصد بازگشت به ایران را دارند؟

خاخام حمامی لاله‌زار: مهاجرت معکوس در بین افرادی که مهاجرت کردند، بوده است. به هر حال تبلیغات زیادی صورت می‌گیرد که به این شکل باشد. متاسفانه برخی افراد ناآگاه اقداماتی را انجام می‌دهند مثلا رژیم صهیونیستی حمله کرده، اما به‌جای محکوم کردن رژیم صهیونیستی، ایده‌ها و باور‌های یهودیت را مورد حمله قرار می‌دهند که این‌ها یکسری فشار‌های روانی بر یهودیان ایجاد می‌کند و از آن طرف هم تبلیغات زیادی انجام می‌شود.

آرامگاه مردخای و استر

خیلی از افراد بودند که بعد از مهاجرت به اسرائیل و دیدن واقعیات آنجا دوباره برگشتند و همین الان هم در ایران هستند. کسی که از سرزمین‌های اشغالی برمی‌گردد یک‌سری کار‌های امنیتی باید انجام شود که مطمئن شوند که یک‌وقت جاسوس نباشد. خانواده‌های متعددی را می‌شناسم که همین الان به‌راحتی در ایران زندگی می‌کنند. 

سوال: آیا باز هم هستند از ایرانیانی که بخواهند از فلسطین اشغالی به کشور بازگردند؟

خاخام حمامی لاله‌زار: من ارتباط چندانی با آنجا ندارم. با شرایطی که هست احتمالش وجود دارد. صدای دهل شنیدن از دور خوش است. تبلیغات زیادی می‌شود و شرایطی ایجاد می‌شود که فشار‌های نابه‌جایی اینجا صورت گیرد و این کشش را ایجاد می‌کند که مهاجرت به آنجا صورت پذیرد. 

سوال: چند روز پیش شاهد بودیم عده‌ای به مقبره مردخای و استر در همدان رفته بودند و در آنجا تجمعی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار کردند. این امر واکنش‌هایی را در پی داشته است. نظر شما در این خصوص چیست؟

خاخام حمامی لاله‌زار: حضرت امام و مقام رهبری بار‌ها بر جدایی بحث صهیونیست به‌عنوان حزب سیاسی و یهودیت به‌عنوان دین آسمانی تاکید کرده‌اند. متاسفانه یک‌سری افراد ناآگاه و یا افرادی که سوءنیت دارند و یا از خود رژیم صهیونیستی هستند می‌خواهند این جهت‌گیری و هدف را تغییر دهند و از جنبه‌های غیرانسانی مثل آن زمان که داعش بود و به‌جای اینکه داعش محکوم شود به مسلمانان حمله می‌شد اینجا هم با این اقدام از آن هدف اصلی دور شده و این به نفع داعش است.

مقبره مردخای و استر

مقبره مردخای و استر جزو اماکن مقدس یهودیان است و به‌عنوان پیامبران بنی‌اسرائیل شناخته می‌شوند و یهودیان حتی از خارج از کشور برای زیارت آن می‌آیند. خدای نکرده توهین و اهانت به آنجا اهانت به یهودیت محسوب می‌شود و این اقدام از آن هدفی که مبارزه با صهیونیست است، فاصله گرفته است.

سوال: برای کسانی که مقابل مقبره مردخای و استر تجمع برگزار کردند چه پیامی دارید؟

خاخام حمامی لاله‌زار: پیامم این است که آگاهانه‌تر رفتار کنند. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب بار‌ها بر جدایی صهیونیست و یهودیت تاکید کرده‌اند. این افراد هم باید سنجیده‌تر رفتار کنند. هر کاری که فقط براساس احساس بدون تفکر و برنامه‌ریزی باشد مسلما به‌جای اینکه مفید باشد می‌تواند آسیب برساند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: