کد خبر: ۴۰۴۰۰۶
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، پس از تلاش‌های چندماهه، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با رعایت قوانین سرزمینی به ایران می‌رسد.

استارلینک مکلف به ارائه خدمات اینترنتی در ایران شد

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مدتی است فعالیت خود را در بسیاری از کشور‌های جهان آغاز کرده و در راستای ارائه خدمات اینترنتی با سرعت و کیفیت بالا فعالیت می‌کند.

با توجه به آن که ارائه خدمات ماهواره‌ای از سوی استارلینک در هر کشوری به دریافت مجوز از آن کشور نیاز دارد و طبق اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات در ماه تیر، استارلینک جهت دریافت مجوز و رعایت چارچوب‌های جمهوری ا سلامی اقدام نکرده بود، این امکان تاکنون فراهم نشده بود.

این در حالی بود که وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی بار‌ها اعلام کرده بود که در صورت پذیرش قوانین سرزمینی ایران از سوی استارلینک، از ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور استقبال می‌کند. اتحادیه بین المللی مخابرات نیز به نروژ، کشور مرجع ماهواره‌های استارلینک اعلام کرده بود که در این راستا اقدام و به قوانین توجه کنند.

به دنبال این موضوع، دقایقی پیش وزارت ارتباطات از رفع موانع استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در کشور خبر داد.

بر این اساس، در آخرین جلسه «هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات» یا همان RRB، شرکت اسپیس ایکس مکلف به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود شد.

در این جلسه که عصر دیروز (جمعه) پایان یافت، مدارک و مستندات تکمیلی ایران در خصوص فعالیت بدون مجوز منظومه ماهواره‌ای استارلینک در ایران مورد بررسی قرار گرفت و جلسه به اتفاق آرا خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه شده توسط این شرکت را خلاف مقررات بین المللی شناخت و از شرکت اسپیس ایکس (مالک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک) و کشور‌های مسئول خواست که به قید فوریت اقدامات خود را منطبق بر قواعد سرزمینی ایران کند و برای اخذ مجوز فعالیت خود در ایران از طریق رگولاتوری این کشور اقدام کند.

به این ترتیب گام مهمی برای قانون‌مند کردن فعالیت استارلینک در کشورمان برداشته شد تا امکان بهره برداری قانونی هموطنان از این سرویس فراهم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: